۴ مسیر پیشنهادی برای سفر در نوروز

چقدر ایران را می شناسید؟ مناطق بکر مازندران، معماری غنی مناطق مرکزی ایران، آرامش خلیج فارس، تنوع فرهنگی و تاریخ غنی آذربایجان، جزیره ی هرمز، قشم شگفت انگیز و هزاران زیبایی دیگر که در ایران نهفته است. شاید خیلی از این زیبایی ها را به چشم ندیده اید، پس قبل از رزرو تور دبی و آنتالیا برای سفر نوروری خود دست نگه دارید و فکر کنید. اگر هدف از سفر تنوع، ماجراجویی و فراغت از فعالیت های روزانه است، مطالعه کنید و مقصد متناسب با روحیاتتان را بیابید و کوله بار سفر ببندید. ایران کشور شگفتی هاست و جز ده کشور برتر غنی از نظر جاذبه های گردشگری است. اگر تصمیم به سفر در مرزهای سرزمینمان را گرفتید پیشنهادی برای شما دارم. به یاد داشته باشید گردشگران زیادی از سراسر دنیا مایل به بازدید از شگفتی های معماری و طبیعی کشورمان هستند. بیایید مصداق عبارت ”آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم“ نشویم. کشورمان به رونق گردشگری داخلی احتیاج دارد. در ادامه مسیرهای پیشنهادی عمومی گردشگری کشورمان را برایتان آورده ایم. می توانید با توجه به امکاناتتان وسیله نقلیه ی سفر نوروزی خود را انتخاب کنید. بهتر است اگر قدم در راه گذاشتید در شهرهایی که قصد توقف دارید از پیش اقامتگاه رزرو کنید.

مسیر هنر و تمدن

تهران، کاشان، اصفهان، شیراز مسیر نام آشنایی برای گردشگران اروپایی کشورمان است. جاذبه های این شهرها، مناطق زیبای کویری و آب و هوای مناسب این مسیر را به پر طرفدار ترین مسیر برای گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز تبدیل کرده است. درباره ی زمانبندی سفر نوروزی و نقاط توقف خودتان می توانید تصمیم بگیرید و از برخی از جاذبه های بی نظیر این مسیر دیدن کنید. اگر از تهران عازم سفر شوید تا رسیدن به کاشان، شهرهای قم، جمکران و نیاسر می توانند توقفگاهی مناسب برای زیارت و استراحت باشند. کاشان با خانه های قدیمی زیبایش، حمام فین، چشمه ی سلیمانیه و ده ها جاذبه ی گردشگری دیگر ارزش چند صباحی توقف را دارد. قدم در راه نصف جهان که گذاشتید چند روزی وقت برایش در نظر بگیرید که سرشار است از زیبایی. اصفهان که در دنیا با میدان نقش جهان شناخته شده، صدها جاذبه ی گردشگری دارد. پیشنهاد ویژه ی سفرنامه بازدید از کلیسای وانک، مسجد جامع اصفهان و محله ی جلفا است، جاذبه هایی از اصفهان که شاید کمتر نامشان را شنیده باشید. در مسیر شیراز، پاسارگاد، آباده و مرودشت یک روزی از سفر شما را به خود اختصاص خواهند داد، پس از بازدید از تخت جمشید با شکوه به شهر شعر و ادب خواهید رسید. شیراز شهر بی بدیل بهار نارنج، مجموعه ی وکیل، میراث حکومت زندیه را در بر دارد. زندگی شبانه در شیراز شبیه به هیچ یک از شهرهای ایران نیست. حافظیه، سعدیه، بوستان ارم، شاه چراغ، مجوعه ی وکیل، مسجد مشیر، سرای مشیر، بازار و … می توانند گزینه های خوبی برای بازدید شما باشند. در شیراز زندگی جریان دارد، چند روزی را در این شهر بیاسایید.

[Best_Wordpress_Gallery id=”8″ gal_title=”کاشان – اصفهان – شیراز”]

مسیر تفریح و زیارت

تهران، سمنان، خراسان رضوی مسیر شناخته شده ایست، اگر تصمیم دارید قدم در راه عشق بگذارید با ما همراه باشید. بهتر است صبح زود از تهران سفرتان را آغاز کنید، می توانید در گرمسار توقف کنید، بازدید از غار نمکی گرمسار به جذابیت سفر شما می افزاید. راه سمنان را که پیش بگیرید از دیدن مناظر زیبای کویری در راه غافل نشوید، سمنان و دروازه ی ارگ زیبایش را ببینید و راهی دامغان و شاهرود شوید. در میان راه مسجد تاریخانه، چشمه علی و تپه حصار دامغان را ببینید و اندکی نیز میهمان ابرهای بهاری جنگل ابر شاهرود باشید. نیشابور زیبا و کهن می تواند توقفگاهی مناسب در میان راه باشد. بعد از اندکی استراحت حتما از آرامگاه عطار نیشابوری و مسجد جامع نیشابور نیز دیدن کنید. استراحت کنید و عاشقانه و با فراغ بال قدم در راه بهشت ایران بگذارید، به مشهد مقدس که رسیدید در کنار زیارت، جاذبه های گردشگری شهر مشهد همچون کلات نادری، آرامگاه نادر شاه افشار، زندان هارون الرشید و … را نیز از دست ندهید. نایب الزیاره بچه های ارک توریسم نیز باشید.

[Best_Wordpress_Gallery id=”10″ gal_title=”تهران – سمنان – مشهد”]

مسیر طبیعت گردی

بهشت گمشده ی ایران، در حاشیه دریای خزر در ایام نوروز میزبان میهمانان بسیاری از ایران و جهان است. اگر از ازدحام جمعیت فراری هستید، سفر در ایام نوروز به شمال ایران را به شما پیشنهاد نمی دهیم، اما اگر دلتان را به دریا زده اید ما پیشنهاد سفری ویژه برای شما داریم. از هر جای ایران که هستید خود را به انزلی برسانید، پیشنهاد ما برای آغاز سفر شهر زیبای انزلی است، زندگی شبانه در بندر انزلی حال و هوای دیگری دارد. می توانید صبح راهی جاده ی تالاب انزلی شوید، از آنجا می توانید برای ورود به تالاب یک قایق موتوری اجاره کنید و طعم آرامش را در میان تالاب پر از شگفتی انزلی بچشید. سفر طولانیست و زیبایی بسیار، اجازه بدهید بهترین مقاصد طبیعت گردی این دو استان رویایی را تنها نام ببریم، به ترتیب در میان راه انزلی به استان مازندران شهرهای خشکبیجار، لاهیجان، لنگرود، رودسر و سیاهکل با طبیعت فوق العاده شان می توانند مقصد شما باشند. یکی از این شهرها را انتخاب کنید و پس از استراحت و تفریح قدم در راه بگذارید، کم کم که به عروش شهرهای ایران رامسر نزدیک می شوید، در رامسر به فکر اقامت باشید چون نمی توان از این همه زیبایی به سادگی گذشت، بلوار اصلی رامسر، ساحل زیبایش، هتل قدیم و جواهرده شگفت انگیز چند روزی از سفر شما را به خود اختصاص خواهند داد. جواهر ده با مجموعه آبشارهای بی نظیر و مناظر زیبایش خاطرات خوبی را برای شما خواهد ساخت، حتی می توانید در جواهرده یک شب اقامت داشته باشید. کلاردشت، سلمان شهر و چالوس می توانند مقاصد بعدی شما باشند. در شمال ایران مناظر متعدد و پارک های جنگلی، اقامتگاه ها و رستوران های محلی، آبشارها، دره ها و رودخانه های خروشان، همه و همه جاذبه ای برای فراغت و آسایش شما هستند. قبل از سفر اندکی مطالعه و جستجو کنید دنیایی از شگفتی و مناظر بکر خواهید یافت.

[Best_Wordpress_Gallery id=”11″ gal_title=”مسیر طبیعت گردی شمال ایران”]

مسیر آذربایجان شناسی

اردبیل، تبریز، ارومیه میراث بزرگی از تاریخ سرزمین مان را در بر دارند، مسیر پیشنهادی ما بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی این سه شهر  زیبا و مدرن است. از اردبیل شروع کنید، در راه با دقت به اطرافتان توجه کنید، گردنه ها و مناظر زیبایی خواهد دید. در شهر اردبیل مقبره ی شیخ صفی، مجموعه ای بی نظیر از هنر معماری آذربایجان خود نمایی می کند. موزه ی مردم شناسی اردبیل و دریاچه ی شورابیل را ببینید و با زیبایی های اردبیل خداحافظی کنید. در راه عزیمت به تبریز از سراب خواهید گذشت، خرید لبنیات و عسل سراب می تواند اندکی شما را در شهر نگاه دارد. اقامتگاه مناسبی انتخاب کنید و استراحت کنید. تبریز با مراکز خرید مدرن هم می تواند مقصد خوبی برای خرید باشد. بازار تبریز، شکوه معماری آذربایجان را به رخ می کشد. مسجد کبود، ارک علیشاه، موزه ی آذربایجان، عمارت شهرداری، مجموعه ی ربع رشیدی، ده ها موزه و جاذبه ی تاریخی دیگر در شهر تبریز منتظر شما هستند. بازدید از تبریز زیبا چند روزی وقت می خواهد. از تبریز به ارومیه باید حدود دو ساعت راه را طی کنید، برای عزیمت به مقصد بعدی زمان مناسبی را انتخاب کنید. در راه رسیدن به شهر ارومیه در دریاچه ارومیه و جزیره ی اسلامی توقف کنید، اندکی بیاسایید و از مناظر زیبای دریاچه ارومیه لذت ببرید. امیدواریم تا زمان سفر شما بارش های بهاری جانی دوباره به دریاچه ارومیه بدهد. تپه ی حسنلو، کلیساهای آذربایجان غربی، منطقه نمونه گردشگری ارومیه، موزه ی شهر ارومیه میزبان شما در ایام نوروز خواهند بود. آذربایجان را شاید بتوان پایتخت شیرینی های خوش طعم نامید، از خرید سوغات لذیذ این شهرها غافل نشوید.

[Best_Wordpress_Gallery id=”12″ gal_title=”مسیر آذربایجان شناسی”]

سایر مسیرهای پیشنهادی:

حاشیه ی خلیج همیشه فارس

کردستان-کرمانشاه-همدان

کرمان-زابل-بیرجند، کیش و قشم

مرکزی-لرستان-خوزستان

تهران-زنجان-قزوین

شما می توانید صدها مسیر زیبای دیگر از ایران زیبا برای گردش در ایام نوروز به ما پیشنهاد دهید و پیشنهادات خود را برای سفرنامه ایمیل کنید و ما در Arktourism.ir آنها را با سایر هموطنانمان به اشتراک خواهیم گذاشت.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.