آبشار زمرد، پدیده ای بکر در جنگل حویق

آبشار زمرد واقع در شهر حویق استان گیلان یکی از زیباترین آبشار های ایران است که طبیعت و منظره اطراف آن حسی از آرامش را به بازدیدکنندگان و گردشگران خود القا می کند.

آبشار زمرد در تمام فصل های سال پذیرای گرشگران و کوهنوردان از نقاط مختلف است. آب و هوای این منطقه معتدل بوده و دارای طبیعت کم نظیر و موقعیت ممتازی می باشد.

آبشار زمرد همواره همچون نگینی در دل جنگل زیبای حویق می درخشد. در این منطقه دو آبشار نزدیک هم وجود دارند که به آبشارهای دوقلو نیز معروف اند. یکی از آن ها بزرگ و پرآب بوده و دیگری کوچک و کم آب است. آبشار کوچک پلکانی است و از دو پله آبشار با ارتفاع چهار و هشت متری تشکیل شده است. گفتنی است که ارتفاع آبشار بزرگ حدود ۱۵ متر است.

لازم به ذکر است که به دلیل وجود جلبک و امکان لغزش، دسترسی به آبشار اصلی کمی مشکل می باشد. زیرا تاکنون چند نفر به خاطر سقوط از آبشار جان خود را از دست داده اند.

آبشارزمرد (9)

آبشار زمرد در ۴۵ کیلومتری شمال تالش و در ۹ کیلومتری بازار شهر حویق واقع شده است. برای دسترسی به این آبشار باید از شهر حویق به روستای زمرد بروید. روستای زمرد بعد از فتح الله محله قرار دارد. مسیر دسترسی به آبشار از روستای زمرد سراشیبی بوده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان لازم است. اگر خودروی شما مناسب نباشد، بهتر است خودروی خود را در جلوی مسجد یا کنار مدرسه نصر در روستای فتح الله محله نگه داشته و بقیه راه را پیاده روی کنید. ولی با اتومبیل هایی از قبیل جیپ، لندرور، نیسان یا پاترول، رفتن به روستای زمرد کار آسانی است.

پیاده روی در مسیر آبشار لحظات خوشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد زیرا در مسیر از تماشای زندگی، معماری، سنت ها و لباس های تالشی لذت خواهید برد.

شهر حویق با جمعیت ۴۱۹۴ نفر یکی از شهر زیبای تالش می باشد که در سی کیلومتری آستارا واقع شده است. مردم شهر حویق به زبان ترکی و تالشی صحبت می کنن ولی افرادی هستند که تالشی نمی دانند و باید به زبان ترکی با آن ها صحبت کنید.

اهالی حویق به کشاورزی و دام داری می پردازند. محصولات حویق عبارتند از برنج، لبنیات، عسل، گیلاس و سیب زمینی که هر کدام از آن ها گزینه مناسبی برای خرید سوغات می باشد.

از ییلاقات دیدنی حویق می توان به برزوبگ، زری، زرگری، تول، کته چول و آترانماری اشاره کرد.

آبشارزمرد (1)

آبشارزمرد (3)

آبشارزمرد (4)

آبشارزمرد (5)

آبشارزمرد (6)

آبشارزمرد (7)

آبشارزمرد (8)
آبشارزمرد (10)

آبشارزمرد (11)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

2 Comments

  1. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

  2. واقعا جای زیبایی معرفی کردید حتما باید برم مرسی از زحمات مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.