ماجراجویی در بلندترین و ترسناک ترین پل معلق ایران

اگر از علاقمندان طبیعت و دوستداران هیجان هستید از شما دعوت میکنیم که سفری به شهرستان خلخال داشته باشید تا هیجان ایستادن بر بلندترین و ترسناک ترین پل معلق ایران را تجربه کنید.

پل (4)

پل معلق پیرتقی در نزدیکی بخش هشتجین از توابع شهرستان خلخال قرار دارد که در محلی به نام دربند مشکول واقع است . این پل بر روی رودخانه قزل اوزن محل تلاقی رودخانه فیروزآباد و قزل اوزن در محله آتاش چمی احداث شده است و ۷۰ متر طول و یک متر عرض دارد و ارتفاع آن از رودخانه به ۶۰ متر  می رسد.

??????????????????????

415948_m8CrV8cE

پل معلق پیرتقی، درست شبیه تصویرهایی است که از پل های خطرناک دنیا دیده اید. بلند و طولانی با طناب هایی که چوب های لرزان را کنار هم نگه داشته و از روی دره های عمیق می گذرد. برای گذر از این پل باید مقدار زیادی دل و جرات، کفش کوهپیمایی ساده، لباس فصل و ترجیجا کاپشن بارانی همراه داشته باشید.

در گذر از پل، صدای خشک چوب ها، نسیم خنک هشتجین و ریزش آرام آب از دل کوه فضا را رویایی تر می کند. یک رویای پرهیجان و ترسناک که با گذر از مسیر ۷۰ متری پل می تواند تبدیل به آرامشی دلنشین شود.

353486_557

 

 

در سفر به هشتجین، وقتی هیجان عبور از پل را تجربه کردید فرصت دارید به گوشه و کنار این شهر کوچک هم سری بزنید و از دیدنی های طبیعی آن لذت ببرید. قله آق داغ یکی از نقاط پرهیجانی است که در هشتجین می توانید تجربه کنید.

مسیر دسترسی به پل مشکول کیوی (پیرتقی):
از اتوبان زنجان تبریز ، جاده سرچم – اردبیل ۱۰۰ متر مانده به تونل ۹ قهوه خانه بین راهی وجود دارد که جاده خاکی کنار قهوه خانه بطول تقریبا ۴۰۰متر شما را به داخل دره ای می رساند که می توانید در زیر سایه درختان و چشمه ماشین را پارک نموده و با طی یک پیاده روی سبک ۱۰ دقیقه ای ( تقریبا ۷۰۰ متر) یک هیجان زیبا را تجربه نمایید.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

10 Comments

  1. mamnoon.poste khub o morede estefadeye bud

  2. سایت خوبی دارید ممنون از مطالب جدید و جالبتون خسته نباشید داره واقعا

  3. beautiful hope to see this magnificiant place

  4. تشکر از مطلبتون که کاملا از منظر یک مسافر و علافمند به موضوع نوشته شده و با عکس های خوب و مرتبط به آن تکمیل شده بود.

  5. ارتفاع بیشتر از ۶۰ متر از زمین هست
    حدود ۱۵۰ متر
    ارزش دیدن داره

  6. kheyli gashange arzesh didan dare .

  7. تصاویر بسیار خوبی بود سه روز پیش که ما انجا رفته بودیم البته از کنار جاده تا پل حدود نیم ساعت راه است واقعا منظره بسیار بسیار جالبی در این فصل داشت که شاید در این فصل بی نظیرترین منظره ایران را بخود اختصاص دهد

  8. لطفا آدرس پل را اصلاح فرمائید
    پل معلق مشکول کیوی (پیرتقی) در نزدیکی بخش فیروزآباد از توابع شهرستان کوثر قرار دارد که به دلیل وجود روستایی به همین نام در نزدیکی پل به پل پیرتقی یا پل مشکول معروف شده است.
    مسیر دسترسی به پل مشکول کیوی (پیرتقی):
    از اتوبان زنجان تبریز ، جاده سرچم – اردبیل ۱۰۰ متر مانده به تونل ۹ قهوه خانه بین راهی وجود دارد که جاده خاکی کنار قهوه خانه بطول تقریبا ۴۰۰متر شما را به داخل دره ای می رساند که می توانید در زیر سایه درختان و چشمه ماشین را پارک نموده و با طی یک پیاده روی سبک ۱۰ دقیقه ای ( تقریبا ۷۰۰ متر) یک هیجان زیبا را تجربه نمایید

    1. سلام و احترام، با تشکر از توجه شما، اصلاح شد

  9. سلام دوستان عریز. ازتون خواهش میکنم به این پل به عنوان یه جاذبه گردشگری نگاه نکنید. ببینید عزیزان این پل در محوطه کارگاهی سد سازی واقع شده و مهندسین جهت انجام امور سد سازی از جمله نقشه برداری این پل رو با ظرفیت محدود زمانی و کاربری ساختن.مسیر منتهی به پل به هیچ وجهه امن نیست به هیچ وجهه مسائل ایمنی رعایت نشده. خواهشن مراقب خودتون و عزیزانتون باشید. ضمنا رودخانه زیر پل به هیچ جهه مناسب شنا نیست. من دوم تیر ماه ۹۶ برای دیدن پل رفتم که سه نفر جوون زنجانی زیر پل غرق شده بودن. از مسئولین استان اردبیل خواهش میکنم رسیدگی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.