لنکاوی اسکای، پلی آرمیده بر فراز جنگل‌های سرسبز

لنکاوی اسکای یکی از معروف ترین پل های کابلی جهان است که در مالزی قرار دارد. این پل کابلی مسیری رویایی بر فراز جنگلی بکر برای گردشگران خود فراهم می کند. قطعا منظره ای که از این پل دیده می شود، در هیچ جای دنیا نمی توان یافت! برخلاف پل های مستقیم که همواره انتهای آن ها یکنواخت است، این پل به دلیل منحنی شکل بودن انتهایی غیرمنتظره برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

طول پل لنکاوی اسکای ۱۲۵ متر می باشد که به شکل منحنی ساخته شده است. این پل در ارتفاع ۱۰۰ متری زمین به وسیله یک تیر حمال به طول ۸۲ متر معلق است. ظرفیت پل ۲۵۰ نفر است.

langkawi (5)

این پل از طریق تله کابین لنکاوی قابل دسترس است. تله کابین از روستای اورینتال در شمال غرب جزیره لنکاوی آغاز می شود. مناظر مختلفی که در طول مسیر به چشم می خورند عبارتند از آبشارهای تلاگا توجو و جنگل انبوه. پس از طی کردن حدود ۳۰ متر به سمت بالا، تله کابین در پل اسکای یعنی ایستگاه آخر متوقف می شود. در نزدیکی مکانی که پیاده خواهید شد،غرفه هایی برای فروش سوغات، اسباب بازی، تنقلات و نوشیدنی قرار گرفته اند.

ممکن است آن دسته از افرادی که ترس از ارتفاع دارند، کمی استرس داشته باشند اما گفتنی است که این پل بسیار امن است و با نرده های فلزی دوگانه و یک شبکه سیم محصور شده است.

langkawi (6)

بر روی پل مجموعه ای از پله های باریک را خواهید دید که شما را به سمت رصدخانه هدایت می کنند، بالاترین نقطه جایی است که آسمان همچون دریایی آبی به نظر می رسد. شما همچنین در این نقطه می توانید جزیره تاروتائو را در تایلند مشاهده کنید.

اگرچه گذر از پل لنکاوی اسکای کمی ترسناک به نظر می رسد اما ارزش دیدن دارد. عکس هایی که روی این پل گرفته می شود واقعا ارزشمند هستند. اما به یاد داشته باشید که تنها به خرید سوغاتی و عکسبرداری مشغول نشوید، شما می توانید بهترین لحظات عمرتان را روی این پل تجربه کنید.

langkawi (1)

langkawi (2)

langkawi (4)
langkawi (7)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.