مقاصدی جدید برای گردشگران تنوع‌طلب

اتکا به میراث طبیعی و فرهنگی تنها راه جذب گردشگر نیست‌، گاه ابتکار و خلاقیت هم می‌تواند نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری یک کشور داشته باشد.

باغ جهنم، موزه نودل و استون‌هنجی از ماشین‌های کلاسیک، نمونه‌هایی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری هستند که هر سال تعداد زیادی از مسافران را برای سفر وسوسه می‌کنند.

در این مطلب به معرفی مقاصدی جدید برای گردشگران می پردازیم.

خانه سروته / چین

اگر همیشه آرزو داشتید با خیال راحت روی سقف قدم بزنید‌، به شهر باستانی فنگ جینگ در جنوب شانگهای چین بروید و آدرس خانه سروته را بپرسید. وقتی وارد این خانه می‌شوید، مبلمان و وسایل بالای سرتان قرار دارند‌، میز شام چیده شده و حتی تخت خواب کودک هم به شکلی بالای سرتان است که قانون جاذبه به کل زیر سوال برود.

1438690598521_90

باغ جهنمی / تایلند

در ورودی این باغ تابلویی با این مضمون نصب شده: «به جهنم خوش آمدید». پس از این استقبال گرم‌، گردشگران‌ با مجسمه‌هایی روبه‌رو می‌شوند که تجسم سرنوشت گناهکاران در دنیای پس از مرگ است. اگر فکر می‌کنید دیدن صحنه به چهارمیخ کشیده شدن و بیرون کشیده شدن دل و روده باعث می‌شود از گناه دوری کنید‌، به باغ «وانگ سائن سوک» تایلند بروید.

original

بزرگترین دایناسورهای جهان / کالیفرنیا

با وجود تنها دو دایناسور با ابعاد واقعی، کالیفرنیا رقیبی برای پارک ژوراسیک به حساب نمی‌آید، اما جذابیت این مکان در این است که می‌توانید شهر را از چشم دایناسورها تماشا کنید. گردشگران می‌توانند از «آقای رکس» چهار طبقه بالا بروند و از پشت دندان او نمایی از کالیفرنیا را تماشا کنند. «خانم دینی» همراه ۱۵۰ فوتی و ۱۵۰ تنی آقای رکس و نمونه‌ای از یک برونتوساروس است. «کلود کی. بل» این دو موجود غول‌آسا را طراحی کرده است.

1438690599535_kitsch-cabazon-dinosaurs_35671_600x450

مرکز کوتوله‌ها / انگلیس

علاقه‌مندان به جمع‌آوری مجسمه کوتوله‌ها روی چمن‌های جلوی خانه‌شان، با رفتن به مرکز کوتوله‌های شهر هولسوورتی به آرزویشان می‌رسند. در این مکان بیش از ۱۰ هزار کوتوله و پری در کنار ۲۵۰ گونه گل وحشی قرار گرفته‌ است. موزه‌ای هم در این پارک به نگهداری و نمایش مجسمه‌های آنتیک می‌پردازد.

1438690598740_887

موزه نودل / ژاپن

تا به حال فکر کرده‌اید که می‌شود موزه‌ای از خوراکی‌ها دایر کرد؟ در ژاپن موزه‌ای وجود دارد که در آن می‌توان انواع و اقسام نودل یا همان رامن را دید و البته تست کرد. موزه «موموفوکو آندو» جایی است که رامن‌های فوری معرفی و طعم‌های متعدد آن سرو می‌شوند تا بازدیدکنندگان با انواع مختلف آن آشنا شوند.

1438690600019_url

خرچنگ غول‌پیکر / استرالیا

استرالیا خانه مجسمه‌های عظیم‌الجثه و جالب است. نیمکتی که به اندازه هشت نفر گنجایش دارد و راکت بزرگ تنیسی که برای یادبود «ایوون گوناگونگ کاولی» ساخته شده، از آن جمله‌اند. اما هیچ کدام مثل «لری» خرچنگ غول‌آسا شهرت ندارند.

به گزارش هافینگتون پست،‌ این مجسمه ۵۶ فوتی در سال ۱۹۷۹ به منظور تبلیغ غذاهای دریایی منطقه بنا شد. این خرچنگ‌، رستوران و مغازه‌های اطرافش به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری منطقه تبدیل شده است.

1438690599161_Big-Lobster-South-Australia-IMG1

کارهنج / نبراسکا

هیچ کس نمی‌داند چه کسی و چرا «استون‌هنج» را ساخته‌ است، اما ما می‌دانیم «کارهنج» (سازه‌هایی شبیه استون‌هنج که از روی هم قرار گرفتن ماشین‌ها ساخته شده) را چه کسی طراحی و بنا کرده است. «جیم ریندرز» هنرمند به همراه خانواده‌اش این مجموعه را به عنوان یادبودی از پدر فقیدش ساخت. کارهنج شامل ۳۸ ماشین کلاسیک می‌شود که همگی به رنگ خاکستری درآمده‌اند. این اثر هنری در سال ۱۹۸۷ ساخته شد و از آن زمان تاکنون مجموعه‌های دیگری همچون «فصل فورد» که از «چهار فصل» ویوالدی الهام گرفته شده، به آن افزوده شده‌اند.

1438690599348_carhenge2

1438690599020_977

آناناس عظیم‌الجثه / آفریقای جنوبی

هیچ مکانی برای تماشا کردن صنعت آناناس کیپ شرقی بهتر از طبقه آخر برج ۵۵ فوتی آناناس نیست. گردشگران بعد از تماشای منظره ۳۶۰ درجه از بالای این ساختمان فایبرگلاس می‌توانند فیلمی را درباره نحوه کاشت و برداشت این محصول را ببینند و یا به طبقه همکف بروند و مربا و ترشی آناناس بخرند.

1438690598350_8uy8u

چاه سنگ‌کننده / انگلیس

پشت این جاذبه گردشگری افسانه‌ای قدیمی نهفته که شاید چندان با واقعیت منطبق نباشد، اما به اقتصاد صنعت گردشگری انگلیس کمک شایانی می‌کند. «مادر شیپتون» جادوگری بود که قدرت پیشگویی اتفاقات را داشت. او آتش‌سوزی بزرگ لندن در سال ۱۶۶۶ را پیش‌بینی کرده بود. در غار مادر شیپتون چشمتان به انواع اجسام سنگی می‌خورد و می‌توانید از چاه سنگ‌کننده دیدن کنید.

برخی افسانه‌ها می‌گویند آب این چاه خاصیت شفابخشی دارد و بعضی دیگر نقل کرده‌اند که دست زدن به این آب شما را به سنگ تبدیل می‌کند. با این که پیشرفت علم، قضیه سنگ شدن را به یک داستان تخیلی بدل کرده‌، بازدید از این چاه هنوز هم برای گردشگران جذابیت دارد. جالب است که برخی از بازدیدکنندگان اشیائی را به امید سنگ شدن به در و دیوار این چاه آویزان می‌کنند.

1438690599769_petrifying-well-5

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.