تایلند سرزمین لبخندها

تایلند کشوری بسیار زیبا در جنوب شرقی آسیا قرار دارد که پرجمعیت‌ترین و بزرگترین شهر آن بانکوک است. کشور تایلند دارای ۵۱۴۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت می‌باشد که ۴٪ آن را آب تشکیل داده‌است. تایلند در قلب جنوب شرق آسیا، در شمال خلیج تایلند و شرق دریای آندامان قرار گرفته است. بانکوک، پوکت، پاتایا، چیانگ مای و ساموئی مراکز اصلی گردشگری و توریسم تایلند هستند.

 

تایلند4

بطور کلی تایلند دارای یک آب و هوای گرمسیری و مرطوب است. مردم تایلند تقریبا همیشه و در هر موقعیتی لبخند بر لب دارند، به همین دلیل تایلند را به اسم سرزمین لبخند ها نیز می شناسند. مردم تایلند بسیار میهمان نواز، صبور و اهل مدارا هستند و از رفتارهای تند و توهین آمیز دوری می کنند. دست زدن به سر افراد یا اشاره با پا به چیزی، در این کشور بسیار بد شمرده می شود زیرا تایلندی ها سر را مقدس ترین و پا را پست ترین بخش بدن می دانند. کتاب ها از جمله اشیای پر ارزش برای آنها محسوب می شوند بنابراین نباید آنها را روی میز یا روی زمین قرار داد. فیل ها نیز دارای جایگاه بالایی هستند و مردم تایلند رابطه ای نزدیک با این حیوانات دارند.

 

تایلند5

پادشاه در نزد مردم از بالاترین جایگاه برخوردار است و از کسانیکه تور تایلند را انتخاب می کنند انتظار میرود که به پادشاه احترام بگذارید. سکه ها و اسکناسهای تایلند منقش به تصاویر پادشاه را نباید لگد مال و کثیف کرد و گذاشتن کف پا بر روی سکه ای که روی زمین افتاده بی احترامی بزرگی است. هنگام بازدید از معابد یا کاخ پادشاهی نیز گردشگران باید لباس مناسب و نسبتا پوشیده ای به تن داشته باشند و بدون کفش وارد این آثار باستانی شوند. تایلند کشور بودایی است که در آن تصاویر بودا مقدس شمرده می شوند. مجازات توهین به مقدسات زندان است حتی اگر توریست خارجی مرتکب این عمل شود.

 

تایلند3

کشور هزار معبد تایلند به دلیل تقابل فرهنگی بین فرهنگ بودیسمی و مالایی و چینی از لحاظ فرهنگی موقعیت خاصی دارد. تایلند که پیش از این سیام نامیده می شد از قدیمی ترین پادشاهی های فعلی است و از دیرباز پادشاهان در کاخی زیبا در بانکوک زندگی می کردند.این کاخ در واقع مجموعه ای از ساختمان های مختلف است که از اواخر قرن ۱۸ تا نیمه های قرن ۲۰ محل سکونت تمامی پادشاهان تایلند بوده اند.

 

تایلند2

ساخت این کاخ با چوب در سال ۱۷۸۲ آغاز شد و در دوران تاجگذاری رامای اول به پایان رسید. این پادشاه در طول سلطنت خود آن را تبدیل به امارتی مستحکم تر کرد. نقشه اولیه این کاخ از دوره آیوتایا Ayutthaya گرفته شده است. ابتدا مساحت آن حدود ۵۱۰ کیلومترمربع بوده است و در زمان سلطنت رامای دوم به اندازه کنونی خود یعنی ۶۰۰ کیلومترمربع رسیده است.ساختمان های متعدد این کاخ در دوران رامای اول ساخته شده است اما پادشاهان بعدی بخش هایی ازآن را تغییر دادند و نوسازی کردند یا به منظور ساخت بناهای جدیدتر، تخریب کرده اند. این کاخ در ساحل غربی رودخانه بانکوک قرار دارد و گرداگرد آن را دیواری به طول ۱۹۰۰ متر فراگرفته است. آن سوی دیوار هم کانالی واقع است که در گذشته به منظور حفاظت از کاخ در برابر دشمنان ساخته شده است و منطقه اطراف کاخ را به صورت جزیره در آورده است.

 

تایلند6

بودای زمردین مقدس ترین مجسمه بودا در کشور تایلند است و معبد آن در محوطه کاخ پادشاهی در شهر بانکوک قرار دارد. این بودای نشسته که از یشم سبز ساخته شده و با لباسی زرین پوشیده شده است که ۴۵ سانت بلندی دارد.

بودای زمردین از تاریخچه ای طولانی برخوردار است:
بر اساس افسانه ها، این بودا سال ۴۳ قبل از میلاد در هند ساخته شده است و پس از ۳۰۰ سال برای در امان ماندن ازجنگ داخلی به سریلانکا برده شد. پس از آن شاه برمه، فرستاده ای را برای بازگرداندن آن به سیلان فرستاد اما کشتی حامل آن گرفتار توفان شد و درکامبوج لنگر انداخت. در سال های بعد پس از گذر از لائوس، به ایالت چیانگ رای در شمال تایلند رسید.

 

تایلند7

در آن زمان حکمران چیانگ رای آن را مخفی کرد ولی در سال ۱۴۳۴ به علت برخورد صاعقه به معبد، این بودا کشف شد. سپس به شهر چیانگ مای برده شد و تا سال ۱۵۵۲ در آنجا ماند. سرانجام در قرن ۱۸، رامای اول که در آن زمان فرمانده بود، با تصرف بودای زمردین، آن را به ایالت خود آورد و پس از آنکه به پادشاهی رسید، این بودا را در مراسمی با شکوه در سال ۱۷۸۴ به کاخ خود در بانکوک کنونی منتقل کرد. این بودا سه لباس زرین دارد که بر حسب تغییر فصل توسط پادشاه تایلند طی مراسم خاصی تعویض می شود و دو لباس دیگر در مجموعه کاخ به نمایش گذاشته می شوند.

 

تایلند8

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.