سفر به ژاپن، سرزمین شکوفه‌های گیلاس

کشور ژاپن سرشار است از طبیعت بکر و زیبا. کوه‌ها، درختان، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و دریاهای زیبا، هرکدام در هر فصل از سال زیبایی منحصر به فرد ژاپن را تجلی می‌کنند. در فصل بهار شکوفه‌های گیلاس، در فصل تابستان ورزش‌های آبی، در پاییز درختان وکوه‌های رنگ‌آمیزی شده با رنگ‌های پاییزی و در زمستان ورزش‌هایی همچون اسکی، گردشگران زیادی را از گوشه و کنار جهان به سوی خود فرا می‌خواند تا تجربه‌ای فراموش نشدنی را از سفر به ژاپن کسب کنند.

کشور ژاپن نه تنها به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود، بلکه با فرهنگ، هنر و معماری متمایز خود، همچنین با ۱۸ اثر ثبت شده در میراث یونسکو بسیار محبوب است.

اگر قصد سفر به ژاپن را داشته باشید، بهتر است با کسب اطلاعات و راهنمایی‌های دقیق راهی این سرزمین زیبایی‌ها شوید تا بتوانید حداکثر لذت را برده و با رضایت کامل به کشور و شهر خود بازگردید. ما در این مطلب می‌خواهیم به برخی از اطلاعات مورد نیاز سفر به ژاپن اشاره کنیم.

japan_travel_poster_by_gh1ll13-d5oi4g3

ژاپن کشوری در شمال شرق آسیا است که در همسایگی چین، کره جنوبی، کره شمالی و روسیه قرار دارد و پایتخت آن شهر توکیو است. یکی از ویژگی‌های خاص این کشور، بزرگترین و گرانترین پایتخت جهان بودن شهر توکیو است.

ژاپن شرقی‌ترین کشور جهان است و به همین دلیل در زبان ژاپنی «نیپون کوکو» گفته می‌شود؛ که معنی آن خاستگاه خورشید است.

باستان‌شناسان سابقه زندگی در ژاپن را از دوران پساپارینه سنگی می‌دانند. ژاپن اگرچه در جنگ جهانی اول با متفقین بود، در جنگ جهانی دوم با آن‌ها جنگید و شهرهای هیروشیما و ناکازاکی مورد حمله بمباران شیمیایی قرار گرفتند.

ژاپن از چهار جزیره به نام‌های هوکایدو، هونشو، شیکوکو و کیوشو تشکیل شده‌است و یوکوهاما و کوبه مهمترین بنادر این کشور هستند.

زبان مردم این کشور «ژاپنی» است که جزو یکی از مشکل‌ترین زبان‌های دنیا برای خارجیان به شمار می‌آید. اگرچه در ژاپن مذهب رسمی وجود ندارد، اما آیین‌های شینتوییزم و بوداییزم در میان عموم مردم رواج داشته و بیشترین پیروان را به خود اختصاص داده‌اند. شینتو آیین بومی مردم ژاپن است و پیروان آن معتقدند که تمام پدیده‌ها، روحی مجزا و مستقل از ظاهر فیزیکی خود را دارا می‌باشند.

بیشتر افراد با شنیدن نام ژاپن یاد لباس‌های سنتی این کشور می‌افتند که کیمونو نامیده می‌شود. شکل این لباس‌ها در طی سالیان دراز بدون تغییری عمده باقی مانده و اصالت خود را حفظ کرده است.

اختلاف ساعت بین تهران و توکیو در ۶ ماه اول سال ۴:۳۰ و ۶ ماهه دوم ۵:۳۰ ساعت عقب تر از توکیو بوده و واحد پول این کشور نیز «ین» است.

131101gion

آب و هوا و بهترین زمان برای سفر به ژاپن:

ژاپن از جمله کشورهایی است که در فصل‌های مختلف سال آب و هوای متفاوتی دارد. با وجود این که تمامی کشور معتدل است، شمال آن زمستان‌های سرد طولانی و پربرفی دارد، در حالی که جنوب آن تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های معتدلی دارد. به دلیل جزیره‌ای بودن این کشور میزان رطوبت در آن به ویژه در شهرهای ساحلی زیاد است اما در بهار و تابستان برخی مناطق آن آب و هوای بسیار مناسبی برای گردشگر دارد. اکثر تورهای ژاپن از عید نوروز تا پیش از فرا رسیدن پاییز یعنی مهر ماه برگزار می‌شود.

این که بهترین زمان برای سفر به ژاپن چه زمانی است، به شهر مقصد شما بستگی دارد. به عنوان مثال بهترین زمان برای بازدید از توکیو از شهریور تا آبان است ولی اگر قصد تماشای شکوفه‌های گیلاس را داشته باشید باید دقیق‌تر عمل کنید. زیرا شکوفه‌دهی درختان نیز از شهری به شهر دیگر متفاوت است. در جنوب ژاپن درختان گیلاس در اوایل ماه دی شکوفه می‌دهند، درحالیکه در جزایر شمالی هوکایدو زمان آن اواخر اردیبهشت است. در بسیاری از شهرهای ژاپن از جمله توکیو، کیوتو و اوزاکا زمان شکوفه‌دهی اوایل فروردین ماه است.

1106_ogasawara_main

غذا و اقامت:

ژاپن طیف گسترده‌ای از مهمانخانه‌ها و هتل‌های لوکس را برای اقامت گردشگران فراهم می‌کند که هر مسافری می‌تواند نسبت به سلیقه و بودجه خود یکی از آن‌ها انتخاب کند. خالی از لطف نیست اگر به این نکته اشاره کنیم که اقامت در مسافرخانه‌هایی که به سبک ژاپنی طراحی شده‌اند، می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد برای شما باشد.

غذاهای ژاپنی یکی دیگر از لذت‌های بزرگی است که در سفر به ژاپن حاصل می‌شود. در ژاپن انواع متنوعی از غذاهای سراسر جهان یافت می‌شود ولی اگر شما از جمله افرادی هستید که به غذاهای ژاپنی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم سوکیاکی، تمپورا و سوشی را حداقل برای یک بار مزه مزه کنید. همچنین اوکونوکیاکی، پان‌کیک ژاپنی، گیودون و یک کاسه برنج با گوشت در انتظار مسافرانی هستند که می‌خواهند غذاهای خوشمزه و به صرفه ژاپنی را تجربه کنند. اگر مهارت غذا خوردن با هاشی (چوب غذاخوری ژاپنی) را داشته باشید، لذت بیشتری از صرف غذاهای ژاپنی خواهید داشت.

JAPAN_SUSHI

حمل و نقل ژاپن:

همه روزه پروازهای متعددی از ایران به مقصد ژاپن انجام می‌پذیرد. لوفت هانزا، ترکیش ایرلاین، امارات ایرلاین و قطری از جمله خطوط هواپیمایی هستند که از ایران به مقصد ژاپن در تردد می‌باشند و دارای پروازهای روتین هستند. قیمت بلیت هواپیما نیز بسته به ایرلاین انتخابی شما، نوع کلاس پروازی و دیگر موارد متغیر است. مدت زمان سفر هوایی از تهران به توکیو ۹:۴۵ ساعت است. فرودگاه بین‌المللی توکیو که بیشتر با نام فرودگاه «هانه‌دا» مشهور است، در منطقه اوتا و فرودگاه بین‌المللی ناریتا در استان پیبا دو فرودگاه اصلی توکیو هستند.

سیستم حمل و نقل عمومی در توکیو یکی از گسترده‌ترین سیستم‌های حمل و نقل در جهان بوده و بسیار پاکیزه و کارآمد است. قطارها و متروی توکیو به عنوان اصلی‌ترین بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند و در کنار این دو، اتوبوس، مونوریل و واگن برقی به عنوان مکمل فعالیت دارند.

8502665249_7cbdaa78b0_b

جاذبه‌های گردشگری ژاپن:

همانطور که گفتیم ژاپن ۱۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث یونسکو دارد که عبارتند از: بناهای بودایی در منطقه هوریو-جی، قصر هیم جی-جو، آثار تاریخی کیوتو باستان، روستاهای تاریخی شیراکاواگو و گوکایاما، بنای یادبود صلح هیروشیما (گنبد گنباکو)، زیارتگاه شینتو در جزیره ایتسوکوشیما، آثار تاریخی شهر باستان نارا، معابد و زیارتگاه‌های نیکو، محوطه‌های گوسوکو و آثار به‌جا‌مانده از پادشاهی ریوکیو، مکان‌های مقدس و مسیرهای زیارتی در رشته کوه کی‌ای، معدن نقره ایوامی یا ایوامی گینزان، کوه فوجی یا فوجی سان، معابد و باغ‌های بودایی هیرازومی، کارخانه ابریشم تومیوکا، منطقه شیراکامی- سانچی، ناحیه یاکوشیما، شبه جزیره شیرتوکو و جزایر اوگاساوا.

علاوه بر آثار باستانی و تاریخی ژاپن، انواع مختلف جاذبه‌هایی وجود دارد که بازدید از آن‌ها لذت سفر شما را دوچندان خواهد کرد.

اگر سفر شما همزمان با شکوفه‌دهی درختان گیلاس باشد، حتما افرادی خوش شانس هستید. در طول سفر با دیدن مناظر زیبای شکوفه‌های گیلاس متوجه خواهید شد که چگونه طبیعت با جلوه‌های خاص خود، بهار را جشن می‌گیرد.

998660CHATEAUHIMEJI

توکیو یکی از شهرهای توریستی ژاپن، شهر آسمان‌خراش‌ها، مراکز تجاری متعدد و معابد زیبا است. رودخانه سومیدا از میان این شهر می‌گذرد که برای مردم ژاپن مقدس است. یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری توکیو، قصر امپراتور ژاپن است که هر ساله از تمامی نقاط جهان گردشگران به آن روی می‌آورند. پارک یادبود شووا یا پارک شوواکینن یکی از پارک‌های زیبا و منحصر به فرد توکیو است.

برج آهنی توکیو با ارتفاع ۳۳۳ متر و وزن ۴۰۰۰ تن یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این کشور است. لازم به ذکر است که این برج ۳ متر از برج ایفل فرانسه بلندتر و حدود ۳۰۰۰ تن از برج ایفل سبک‌تر است. این برج نشانگر فن‌آوری و صنعت پیشرفته کشور ژاپن است. در گشت و گذار در خیابان‌های توکیو هرگز شهربازی دیزنی لند را از دست ندهید.

پارک نوگویاما و باغ سانکی در شهر یوکوهاما، ورزش‌های زمستانی و جشنواره برف در شهر ساپورو، کاخ امپراتوری و قلعه نایجو، موزه ملی کیوتو و جنگل بامبو در شهر کیوتو، پارک ناکانوشیما، آسمان خراش سنین سگای، قصر اوزاکا، پارک تن نوجی و باغ گیاه‌شناسی در شهر اوزاکا از جمله مکان‌هایی هستند که هر گردشگری را به سوی خود فرا می‌خوانند.

امیدواریم با مطالعه سفر خود را آغاز کرده، بهترین لحظه‌ها را در ژاپن تجربه کنید و سفر خوشی داشته باشید.

4070581709_1204f25e3b_bجنگل بامبو

Fujisan-sacred-place-and-source-of-artistic-inspirationکوه فوجی یا فوجی سان

Hiroshima-Peace-Memorialبنای یادبود صلح هیروشیما

Tokyo-Towerبرج آهنی توکیو

SHIRAKAWA_GOUروستای تاریخی شیراکاواگو

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.