بلندترین و سریع ترین ترن های هوایی دنیا

هیچ چیز مانند سوار شدن بر ترن هوایی، آدرنالین بدن را بالا نمی برد. شهربازی رفتن همیشه جزو پرطرفدارترین کارهایی است که در ساختن یک روحیه شاد و پر انرژی به آدمها کمک می کند. اگر عاشق هیجان و آدرنالین هستید، لیست پایین تعدادی از ببلندترین و سریع ترین ترن های هوایی دنیا را معرفی میکند. حتی دیدن عکس این ترن ها هم ضربان قلب آدم را بالا میبرد!

۱) شرور چرخان، Cedar Point، اوهایو

این ترن هوایی، بلندترین و سریع ترین ترن هوایی معکوس دنیا است. این ترن دارای ۴۵۰درجه چرخش است که به طور عمودی به سمت آسمان میرود. سواری بر این ترن یکی از تجربه های هیجان انگیز و ترسناک است.

Wicked-Twister

۲) گردباد جزیره ی کانی، نیویورک

این ترن هوایی در ۱۹۲۷ در نیویورک ساخته شد، و از آن زمان کار میکند. این ترن چوبی پیچ و تاب های زیادی دارد. اگر میخواهید سوار ترنی شوید که حسابی دلتان بلرزد، این بهترین گزینه است.

Coney-Island-Cyclone

۳) ترساننده ی ۳۰۵، ویرجینیا

این ترن قرمز و زرد مسیری ۱۵۲۴متری دارد. این ترن بسیار سریع است وسرعتی حدود ۱۴۵کیلومتر بر ساعت دارد. با این سرعت و این ارتفاع زیاد، ترنی بسیار هیجان انگیز محسوب میشود.

Intimidator-305

۴) Bizarro، ماساچوست

این ترن بخاطر همزاد شیطانی سوپرمن نامگذاری شده است. این ترن بارها بخاطر تجربه ی سواری منحصربه فردش جایزه برده است. ۳۵۵متر بالا و پایین رفتن و پیچ با تونل های پر ازمه این ترن را بسیار هیجان انگیز کرده است.

Bizarro

۵) لبخندزن

این ترن به عنوان اولین ترن ۱۴حلقه ای دنیا شناخته شده است. مکان آن پارک التون تاورز در انگلیس است. این ترن یکی از جدیدترین ترن هاست. سواری بر این ترن بسیار ترسناک است.

The_Smiler

۶) تاکابیشا، ژاپن

این ترن عنوان رسمی شیب دارترین ترن دنیا را دارد. این ترن سواران را در زاویه ای ۱۲۱ درجه ای به پرواز درمیاورد.

Takabisha

۷) انتقام

این ترن وارونه در التون تاورز انگلیس قرار دارد. این ترن بی بروبرگرد سریع ترین ترن این لیست است. مسیر این ترن بسیار پیچیده است.این ترن به سواران احساس بی وزنی میدهد و شامل تونل ها و مسیرهای زیرزمینی نیز میشود.

Nemesis

۸) کینگدا کا، نیوجرسی

این ترن بلندترین ترن هوایی دنیا و دومین ترن سریع دنیاست. این ترن سواران را در عرض ۳٫۵ثانیه، از ثابت بودن به سرعت ۲۰۶کیلومتر بر ساعت میرساند! در یک نقطه این ترن ۱۳۷متر اوج میگیرد. با میزان ترشح آدرنالین این تجربه اگر قلبتان ضعیف است نباید سوار شوید.

Kingda-Ka

۹) دودونپا

این ترن بسیاری رکوردها را در پرتاب هایش کسب کرده است. این ترن ژاپنی در شتاب گرفتن بی نظیر است. سواران را از سکون به ۱۷۲کیلومتر بر ساعت در ۲ثانیه میرساند! این ترن شامل مسیری ۱۲۱۹متری با شیب ها و خم های نفس گیر است.

Dodonpa

۱۰) ال تورو، نیوجرسی

به طور کلی ترن های فلزی به نسبت چوبی ترجیح داده میشوند. اما ال تورو این ترجیح را از بین برده است. این ترن یکی از شیب دارترین، سریع ترین و بلندترین و هیجان انگیزترین ترن چوبی دنیاست.

El-Toro

منبع: وبسایت گردالی

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.