ورود خودرو به این شهرها ممنوع است!

اگرچه در این شهرها کاربرد وسایل نقلیه موتوری ممنوع است ولی همین باعث شده به مقاصد گردشگری محبوبی تبدیل شوند. بعضی از این مقاصد جزایر کوچکی هستند و برخی شهرهایی بزرگ بدون خیابان‌های چند بانده هستند.

 موتور، ماشین، اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه جزئی جدانشدنی از شهرها هستند. بنابر ممنوعیت آن در برخی از شهرها کمی عجیب به نظر می‌رسد.

به تعدادی از این شهرهای بدون خودرو توجه کنید:

ونیز – ایتالیا

ونیز روی ۱۱۷ جزیره بسیارکوچ بنا شده است. این جزایر به‌وسیله کانال‌ها، پل‌ها و راه‌های آبی به هم متصل هستند بنابراین هیچ خیابانی در آن به چشم نمی‌خورد. حمل‌ونقل در این شهر زیبا از طریق قایق یا اتوبوس آبی انجام می‌شود.

Venice-Italy-11-Wallpaper-HD

مکیناو – میشیگان آمریکا

جزیره کوچک مکیناو در دریاچه هوران میشیگان قرار دارد. جمعیت آن ۴۹۲ نفر است ولی در طول تابستان این شهر پذیرای گردشگران از سراسر آمریکا و دیگر کشورها است. از سال ۱۸۹۸ کاربرد خودروهای موتوری در این شهر ممنوع شده است. تنها وسایل حمل‌ونقل در این شهر دوچرخه یا کالسکه است.

mackinac1

چینکه تره – ایتالیا

چینکه تره یا پنج جزیره در سواحل جنوبی ایتالیا واقع‌شده که به دلیل طبیعت بکر در سایت‌های طبیعی یونسکو به ثبت رسیده است. این منطقه عنوان رنگارنگ‌ترین مکان دنیا را از آن خود کرده است. تنها راه رسیدن به این جزیره و قایق است و حمل‌ونقل در آن از طریق قایق یا دوچرخه است.

Cinque-Terre-Italy

سارک – انگلستان

این جزیره در ساحل نرماندی انگلستان واقع‌شده و ۶۰۰ نفر جمعیت دارد. تنها وسیله حمل‌ونقل در این جزیره کالسکه است.

england-channel-islands-sark

فاس البالی – مراکش

فاس البالی بخشی از شهر قدیمی فاس سومین شهر بزرگ مراکش است. هیچ خودروی موتوری حق ورود به این شهر را ندارد. جمعیت این شهر ۱۵۶ هزار نفر است و خیابان‌های آن به حدی باریک است که تنها دوچرخه می‌تواند از آن عبور کند. این شهر در سال ۱۹۸۱ به ثبت یونسکو رسید.

fes-el-bali-morocco-africa-cityskylines

هیدرا – یونان

جزیره هیدرا یکی از معروف‌ترین مناطق گردشگری یونان است که جمعیت آن به کمتر از ۲ هزار نفر می‌رسد. علی‌رغم وجود انواع رستوران‌ها، هتل‌ها، و مغازه‌های محلی، هیچ‌گونه وسیله نقلیه موتوری در این جزیره یافت نمی‌شود. تاکسی آبی معروف‌ترین وسیله حمل‌ونقل در این جزیره است.

tr-hydra-grecia-900

فایر – نیویورک

این جزیره در کنار جزیره لانگ واقع‌شده است. جزیره بسیار باریک است جمعیت آن به ۳۰۰ نفر هم نمی‌رسد. تنها خودروهای موتری مورداستفاده در این جزیره آمبولانس و خودروهای ساخت‌وساز است.

Fire_Island_Pines_Shot_1

گیتورن – هلند

این روستای کوچک “ونیز هلند” نامیده می‌شود. بیش از ۱۸۰ پل و کانال در این روستا وجود دارد که اهالی با استفاده از دوچرخه یا کالسکه از آن عبور می‌کنند. در بخش‌های آبی این روستا نیز از قایق پارویی استفاده می‌شود.

Giethoorn-Netherlands

لا کومبریسیتا – آرژانتین

لا کومبریسیتا روستایی به مساحت ۳۰ کیلومترمربع در مرکز آرژانتین است که جمعیت آن از ۳۵۰ نفر بیشتر نمی‌شود. معماری این شهر یادآور شهرهای آلمان در قرن ۱۵ میلادی است. گردشگران باید خودروهای خود را بیرون شهر پارک کرده و از کالسکه یا دوچرخه برای عبور و مرور در این شهر استفاده کنند.

The-beautiful-of-La-Cumbrecita-Argentina

کو فی فی – تایلند

کو فی فی جزیره‌ای کوچک در نزدیکی فوکت است که تنها وسیله عبور و مرور در آن قایق است. گردشگران برای حمل بار و چمدان‌های خود باید از باربر شخصی استفاده کنند.

PhiPhi-Island-Thailand

منبع: وبسایت بازار خبر

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.