ممنوعیت ساخت‌و‌ساز در اطراف قلعه‌ ضحاک

خبرگزاری ارک: مشاور معاون رئیس‌جمهور و رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: هرگونه ساخت و ساز در اطراف قلعه ضحاک ممنوع است.

به گزارش فارس از هشترود، امید غنمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات گردشگری شهرستان هشترود اظهار داشت: با تخریب‌کنندگان آثار باستانی علی‌الخصوص در اطراف قلعه ضحاک که باعث از بین رفتن آن بشود برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری که بخواهد در اطراف بقعه بایزید بسطامی سرمایه‌گذاری کند آماده همکاری هستیم، افزود: پس از تصویب نهایی در کشور و در صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تله‌کابین با نظارت میراث فرهنگی و گردشگری در قلعه باستانی ضحاک احداث می‌شود.

مشاور معاون رئیس‌جمهور و رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کشور از آمادگی کامل و اخذ مجوزهای لازم برای احداث این تله‌کابین خبر داد و گفت: در کنار احداث تله کابین بخش خصوصی می‌تواند به شرطی که به نمای منظری منطقه لطمه وارد نشود نسبت به احداث هتل، کمپ و اماکن استراحتی برای گردشگران اقدام کند.

غنمی از کمبود اعتبارات سازمان برای تکمیل غار «آغ‌بلاغ» گفت و افزود: تا پایان سال هیچگونه تغییری در بافت این غار صورت نخواهد گرفت.

قلعه ضحاک با بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت بر فراز کوه منفرد، از مکان‌های مهم اقوام اشکانی (پارت) و ساسانی بوده است. این قلعه در دره‌ای بسیار زیبا قرار دارد و به امپراتوری‌های اشکانی و ساسانی بر می‌گردد. قلعۀ آژدهاک (زهاک)، به شماره ۴۲۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.