برپایی جشنواره اقوام ایرانی همزمان با اعیاد شعبانیه در باغ موزه قصر

غلامعلی کاظمی قشقایی، دبیر جشنواره اقوام ایرانی کشور با اشاره به برگزاری  جشنواره بزرگ اقوام ایرانی همزمان با اعیاد شعبانیه در محل باغ موزه قصر، اظهار داشت: جشنواره اقوام ایرانی با برپایی ۶۰ غرفه از ۲۵ استان کشور، از ۲۸ اردیبهشت تا ۱۳خرداد ماه همه روزه از ساعت ۱۰صبح تا ۱۰ شب ، در محل باغ موزه قصر دایر خواهد بود.
وی ادامه داد: در این جشنواره اقوام کرد، ترکمن، آذربایجان، سیستان و بلوچستان، خراسان( ایل کرمانج)، لرستان و سایر اقوام کشور حضور خواهند داشت که با صنایع دستی و سوغات محلی و قومی خود از جمله گلیم، جاجیم، گبه، خاتم کاری و قلم زنی، پارچه های نفیس، سفال ، شیرینی ها و غذاهای محلی و … پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.
کاظمی قشقایی در بیان اهداف جشنواره اظهار داشت: جشنواره اقوام ایرانی کشور به مناسبت اعیاد شعبانیه و خصوصا ایام میلاد حضرت قائم(عج) به مدت ۱۷روز در محل باغ موزه قصر برگزار خواهد بود و علاوه بر ایجاد فضای مفرح برای بازدیدکنندگان، این امکان را فراهم آورد تا شهروندان در قالب یک بازدید با بخشی از آداب و رسوم تمامی اقوام ایرانی آشنا شوند که امیدواریم این حرکت قدمی باشد در راه حفظ و ترویج آیین و سنن ایرانی- اسلامی کشورمان.
دبیر جشنواره با اشاره به اینکه تمامی صنایع دستی و سوغات عرضه شده در این جشنواره از کیفیت بالا و قیمتهای مناسبی برخوردار خواهند بود، افزود: اختصاص تخفیفهای ۲۰ درصدی برای تمامی محصولات ارائه شده از ویژگی های این جشنواره خواهد بود .
کاظمی از اجرای زنده موسیقی محلی در ایام برپایی جشنواره اقوام خبر داد و گفت: گروه موسیقی اقوام کردستان، آذربایجان، خراسان، گیلان و ایل قشقایی هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ به اجرای برنامه زنده درمحوطه باغ موزه قصر خواهند پرداخت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایش بازی های محلی اقوام از دیگر بخشهای جشنواره خواهد بود، همچنین مراسم قرعه کشی و اهدای جوایز نفیس ویژه بازدیدکنندگان جشنواره هرشب به صورت متوالی صورت خواهد گرفت.
یادآور می شود، جشنواره اقوام ایرانی با همکاری باغ موزه قصر و شرکت کوچ ایل قشقایی از ۲۸ اردیبهشت تا ۱۳خرداد ماه ۱۳۹۴ در محل باغ موزه قصر پذیرای بازدیدکنندگان می باشد.
سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.