ایران ارزان ترین کشور جهان شد

خبرگزاری ارک: جمهوری اسلامی ایران با داشتن رتبه اول از میان ۱۴۱ کشور جهان به دلیل شاخص رقابت در قیمت طبق گزارش انجمن جهانی اقتصاد به عنوان نخستین کشور ارزان در جهان معرفی شد.

به گزارش مهر،  ۱۴۱ کشور از نظر شاخص های رقابت قیمت، تکنولوژی، صنعت، سازگاری با محیط زیست، کسب و کار و… و. مورد بررسی انجمن جهانی اقتصاد قرار گرفته اند که از این میان در جدول مربوط به شاخص رقابت قیمت ایران رتبه اول را دارد پس از ایران مصر، اندونزی، یمن و گامبیا جزو ارزان ترین کشورها هستند اما سوئیس در ردیف آخر و جزو گرانترین کشور معرفی شده است.

قبل از سوئیس، انگلستان، فرانسه، استرالیا و نروژ گرانترین کشورها هستد. در این میان سریلانکا، تاجیکستان و ونزوئلا دارای رتبه های میانی هستند.

اما از نظر شاخص رقابت پذیری صنعت گردشگری، ایران دارای رتبه ۹۷ در میان ۱۴۱ کشور جهان است  رتبه ای که نسبت به دو سال پیش یک پله بالاتر آمده است.

اما در این فهرست کشور ایران از نظر سازگاری با محیط زیست رتبه ۱۱۵ را از میان ۱۴۱ کشور جهان داراست. آخرین کشور در این فهرست پاکستان  اولین کشور سوئیس است.

در شاخص زیر ساختهای حمل و نقل هوایی نیز ایران دارای روی پله ۹۳ قرار گرفته است.

در این فهرست نیز کانادا اولین و چاد آخرین کشور است.

در بخش شاخص زیرساختهای خدمات گردشگری نیز ایران دارای رتبه ۱۱۹ است و بهترین زیرساختهای گردشگری از این فهرست متعلق به استرالیاست.

از نظر شاخص منابع طبیعی نیز کشورمان در رتبه ۹۸ قرار دارد و اولین کشور در این شاخص برزیل شناخته شده است و آخرین کشور این فهرست نیز هائیتی است.

ایران از لحاظ شاخص منابع فرهنگی و کسب و کار مسافرت نیز در رتبه ۳۷ قرار گرفته است.

منابع انسانی و بازار کار یکی دیگر از شاخص های این گزارش است که از میان ۱۴۱ کشور در رتبه ۱۱۴ قرار دارد.

در حوزه اولویت بندی مسافرت و گردشگری نیز دارای رتبه ۱۳۰ است.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.