لوزان سوئیس

این روز ها که نام لوزان زبان زد مردم جهان شده اکنون می خواهیم شهر لوزان را به شما بشناسیم لوزان به میدان اروپا معروف است .لوزان یکی از شهرهای ناحیه ی روماندی بخش فرانسوی‌زبان کشور سوئیس است. این شهر در کناره دریاچه ژنو در باختر سوئیس قرار گرفته است. لوزان در حدود ۵۰ کیلومتری شمال خاوری ژنو واقع است. این شهر مرکز کانتون و بخش لوزان است. مقر کمیته بین‌المللی المپیک در این شهر قرار گرفته است. . لوزان چهارمین شهر پرجمعیت کشور سوئیس به شمار می رود. جمعیت این شهر در پایان سال ۲۰۰۷ ۱۲۹٬۲۷۳ نفراست این شهر در فاصله ی شصت و دو کیلومتری شهر ژنو قرار دارد. تعدادی از بهترین پیست های اسکی دنیا در ارتفاعات این شهر قرار دارند. لوزان دارای شور و نشاط و جنب و جوش یک شهر توریستی ، تجاری و ورزشی و سنتی است. لوزان دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری است که هر ساله خیل انبوهی از جهانگردان راجذب خود می کنند.
لوزان بر روی سه تپه ساخته شده و به شهر «فراز و نشیب» معروف شده است. در فصل پاییز هر سال «بازار مکاره سوئیس غربی» در این شهر برپا می‌شود و از بسیاری از کشورها برای تماشای آن به لوزان می‌روند.

5

جاذبه کلیسای نتردام لوزان
زیباترین کلیسای گوتیک سوئیس که بین ۱۱۷۰ و ۱۲۴۰ ساخته شد و بخش غربی آن به سبک پر نقش و نگار فلم بویانت یا شعله ای کامل شده است. ویلارد د هونکورت، معمار قرون وسطی، پنجره گرد رز مانند جناح جنوبی کلیسا که در نوع خود شاهکار می باشد که در سال ۱۲۷۰ طراحی کرده است. طراحی داخلی کلیسا بسیار با شکوه و زیباست و چند اثر هنری از آثار قرون وسطی هنوز هم در این کلیسا پا بر جا هستند. بازسازی این کلیسا در سال ۱۸۷۴ توسط ویولت لی دوک انجام شد.

نوتردام

پیست های اسکی
در نزدیکی لوزان مناطق توریستی زیادی وجود دارد که دارای پیست های اسکی اختصاصی هستند. از جمله این پیست ها میتوان به راتول شتل، روشرز، له گاکونز، لیسن، مورگینس، چارمی، اووروناز، مولسن و غیره اشاره کرد. کلوب اسکی لوزان نیز با فعالیت هایی همچون اسنوبوردینگ، کمپ های کودکان و برگزاری مسابقات گوناگون پذیرای توریست ها میباشد.

4

موزه المپیک
موزه المپیک نمایشگاهی در ارتباط با ورزش و فعالیت های المپیک است که به دو صورت موقت و دائم بر پا می شود. این موزه با بیش از ۱۰۰۰۰ اثر هنری بزرگترین آرشیو بازی های المپیک در جهان را به خود اختصاص داده است و به یکی از جاذبه های مهم توریستی لوزان تبدیل شده است و سالانه بیش از ۲۵۰ هزار بازدید کننده را به خود جذب میکند. موزه المپیک توسط پارکی که آثار هنری ورزشی بسیاری را در خود جای داده احاطه شده است.

موزه

پلیس د لا پلاد
پلیس د لا پلاد میدانی در مرکز شهر است که سنگفرش شده است. این میدان تالار شهر ، فواره ی عدالت و تعدادی از زیباترین ساختمان های رنگی شهر را در خود جای داده است. تالار شهر لوزان در قرن شانزدهم میلادی بنا شده است و مرکزیت این شهر را دارا می باشد.

1

قصر رومین
این قصر در سال هزار و نهصد میلادی به فرمان گابریل د رومین ساخته شده است. سبک معماری این قصر الگو برداری شده از کاخ های دوران رنسانس شهر فلورانس ایتالیاست. این قصر دارای چندین موزه ، دانشگاه و کتابخانه است و یکی از دیدنی ترین آثار گردشگری لوزان محسوب می شود.

رومین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.