فروش بلیت برخی از مجموعه های فرهنگی تاریخی اینترنتی شد

بلیت مجموعه های سعدآباد و نیاوران در تهران و مجموعه های نقش جهان اصفهان به صورت الکترونیکی به فروش می رسد.

رییس مرکز فن اوری اطلاعات و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این مطلب گفت: فروش اینترنتی و الکترونیکی بلیت های مجموعه های فرهنگی تاریخی و موزه های سازمان میراث فرهنگی در چند مرحله تعریف شده که مرحله نخست آن صدور بلیت های الکترونیکی در گیشه های ورودی مجموعه ها است که در این صورت چاپ کاغذی و اوراق بهادار حذف می شود.

علیرضا ترحمی هرندی، افزود: در این نوع سیستم فروش بلیت علاوه بر بارکد امنیتی، شماره بازدیدکننده و شماره بازدید درج می شود و دیگر به صورت اوراق بهادار نخواهد بود.

وی با تبیین مرحله بعدی الکترونیکی کردن فروش بلیت ها، گفت: در مرحله دوم، هدف خرید اینترنتی بلیت ها توسط بازدیدکنندگان است تا علاقمندان بتوانند به راحتی از منزل یا محل کار خود اقدام به خرید اینترنتی کرده و در صورت در دسترس نبودن پرینتر با در دست داشتن شماره بازدید یا بازدید کننده از گیت ورودی مجموعه پرینت تهیه کنند.

وی، مرحله بعدی راه اندازی فروش بلیت الکترونیکی را فروش از طریق کیوسک های فروش بلیت در ورودی مجموعه ها اعلام و تصریح کرد: بازدیدکنندگان پس از راه اندازی این مرحله می توانند بلیت های مورد نظر خود را انتخاب و از طریق کارت های بانکی عضو شتاب خریداری کنند.

رییس مرکز فن اوری اطلاعات و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی گفت: بی شک این نوع از ارایه بلیت به علاقمندان حجم زبادی از ترافیک ورودی مجموعه های فرهنگی تاریخی را کاهش می دهد و سبب افزایش بهره وری در این مجموعه ها می شود.

براساس گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ترحمی افزود: همچنین در نظر داریم گیت های کنترلی مجموعه ها را هم الکترونیکی کرده و نیروی انسانی را در این بخش حذف کنیم.

وی، مجموعه های سعدآباد و نیاوران در تهران و مجموعه های عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، مسجد جامع و مسجد امام و چهل ستون در اصفهان را از مجموعه های مجهز به فروش اینترنتی بلیت ذکر کرد و ادامه داد: اکنون علاقمندان می توانند با مراجعه به پرتال سازمان میراث فرهنگی با آدرس اینترنتی www.ichto.ir بخش خدمات الکترونیکی اقدام به خرید بلیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار، حدود ۶۰۰۰ بلیت در اصفهان روز گذشته (دوم فروردین) به صورت اینترنتی خریداری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.