همایش بزرگ دوچرخه سواری به مناسبت هفته نکوداشت تبریز برگزار شد

gdfg

همایش بزرگ دوچرخه سواری همگانی به مناسبت هفته نکوداشت تبریز و با شعار مبارزه با مواد مخدر روز جمعه با حضور دو هزار رکابزن از کودک ۵ ساله تا پیرمرد ۷۰ سال در مسیر اول زعفرانیه به طرف پارک ائل گلی برگزار شد.

در این همایش که به مسافت سه کیلومتر برگزار شد، ۱۴ جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی و ۳۵ دستگاه دوچرخه از سوی سازمان ورزش شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی به قید قرعه به رکابزنان اهداء شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در مراسم پایانی این همایش، گفت: رویکرد این اداره کل هزینه کمتر خانواده ها برای حضور در مکان های ورزشی است تا شادی و نشاط را به مردم هدیه دهیم.

محمد شروین اسبقیان افزود: رسالت اصلی ورزش ارتقای سطح سلامتی مردم اعم از جسمی و روحی است و به همین منظور برای افزایش میزان مشارکت مردم در ورزش های همگانی تلاش کردیم تا با برگزاری همایش های همگانی و خانوادگی و دوچرخه سواری در سطح وسیع برای جامعه تحرک و پویایی به همراه بیاورد.

وی اضافه کرد: باید نگاه مردم به سمت توسعه ورزش های همگانی تغییر کند و این امر تنها از طریق دانش افزایی و آگاه سازی از طریق رسانه ها امکان پذیر خواهد بود.

اسبقیان با اشاره به اینکه هدف اصلی ما افزایش فعالیت های عمومی ورزش است و هرچه قدر می توانیم باید به آمار ورزشکاران اضافه کنیم، گفت: در برنامه ۱۴۰۴ باید ۴۰ درصد از جامعه به ورزش همگانی بپردازند که در حال حاضر بین ۱۸ تا ۲۵ درصد مردم کشور فعالیت های ورزشی همگانی انجام می دهند.

منبع: ایرنا

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.