میزبانی تبریز از میهمانان نوروزی

تله کابین تبریز

تله کابین تبریز ازنخستین روزهای آغاز سال جدید و همزمان با تعطیلات نوروزی ، با اجرای برنامه های شاد و مفرح فرهنگی و هنری نظیر موسیقی اصیل آذربایجانی و دیگر برنامه ها ، پذیرای گردشگران نوروزی و شهروندان تبریزی است.

تله کابین تبریز که توسط شهرداری تبریز در عون بن علی احداث شده است ، بر جاذبه های این منطقه به عنوان یکی از نقاط توریستی و تفریحی افزوده و هر روز پذیرای هزاران نفر از شهروندان و میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.

علاوه بر این ، وجود طبیعت بکرِ دامنه های عون بن علی و طرح های جنگل کاری این ارتفاعات با امکانات تفریحی و رفاهی چون رستوران،پارک های تفریحی و دیگر امکانات، بر جاذبه های این منطقه افزوده است.

گفتنی است در همه ی ایام نوروز ، موسیقی زنده توسط هنرمندان معروف شهر تبریز در سالن جدیدالاحداث ایستگاه دوم تله کابین ، اجرا می شود.

میهمان نوازی شهرداری با اتوبوس های تبریزگردی

طی سال های پیشین میهمانان و گردشگران نوروزی با استقبال گسترده از اتوبوس‌های تبریزگردی ، راه‌اندازی این اتوبوس‌ها از سوی شهرداری تبریز را اقدامی مثبت و قابل تقدیر از سوی مدیریت شهری تبریز دانستند.

طرح اتوبوس‌های تبریزگردی که طی سال‌های اخیر و در ایام تعطیلات نوروز و تابستان از سوی شهرداری برگزار شده و در اختیار مسافران و میهمانان ورودی به تبریز قرار می‌گیرد ، امسال نیز با اختصاص ۲۰ دستگاه اتوبوس به مرحله اجرا در آمده و طی روزهای تعطیلات نوروزی نقش موثری در انتقال و جابجایی مسافران نوروزی تبریز به اماکن تاریخی و تفریحی و نیز موزه‌ها و دیگر اماکن دیدنی تبریز ایفا حواهند کرد.

اتوبوس‌های تبریزگردی با استقرار در مقابل اماکن تاریخی و موزه‌های تبریز طی روزهای تعطیلات نوروز امسال ، اقدام به انتقال رایگان گردشگران و مسافران نوروزی به دیگر اماکن دیدنی تبریز می‌کنند و در این بین راهنمایان گردشگری نیز با استقرار در این اتوبوس‌ها و اماکن تاریخی و تفریحی ، معرفی جاذبه‌های دیدنی تبریز به مسافران را بر عهده دارند.

نوروز ۹۳ در هتل پارس ائل گلی تبریز

مهمانان مقیم در هتل پارس ائل گلی تبریز در ایام نوروز می توانند از برنامه های مفرح و بی نظیر هتل لذت ببرند و نوروزی به یاد ماندنی را برای خود و خانواده هایشان رقم بزنند. در این هتل می توانند سوار درشکه شده و در داخل و اطراف محوطه هتل با چشم اندازهای زیبا گردش نمایند و در لابی مجلل هتل می توانند از سفره هفت سین به سبک قاجاریه بازدید کنند و همزمان با مراسم تحویل سال از تکنوازی ویلن لذت ببرند و از بهترین برندهای شهر که بصورت جشنواره در هتل حضور دارند ، خرید نمایند و فیلم های سینمایی اکران در سینماهای سطح شهر را در آمفی تئاتر هتل تماشا نمایند. مهمانان مقیم ،در این ایام می توانند با دوچرخه در پارک ائل گلی و محوطه از زیبایی های طبیعت استفاده نمایند ؛ از اماکن دیدنی و اتاریخی شهر زیبای تبریز با مینی بوس های هتل بازدید نمایند . البته با تخفیفات ویژه می توانند از سورتمه سواری و تله کابین و مجتمع تفریحی و رفاهی لاله پارک نیز بهره ببرند.

پارک ائل گلی

همه ساله پارک تاریخی و طبیعی ایل گلی تبریز میزبان هزاران گردشگر در تعطیلات نوروزی است که امسال در محل این پارک بازیهای محلی از جمله سایا ، تکم گردانی و کوسا گلین اجرا و نوای خوش عاشیقلر گوش نواز خواهد بود.

عمارت شهرداری تبریز

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان تبریزی ، اجرای موسیقی سنتی عاشیقلار و نمایشگاه جشنواره تخم مرغ های نوروزی از اول تا ۱۳فروردین ماه در محل عمارت تاریخی شهرداری تبریز از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز است.

پارک مفاخر تبریز

برگزاری نمایشگاه آثار داود زمانی در پارک مفاخر از دوم تا ۱۲فروردین ماه سال۱۳۹۳، برگزاری سه مسابقه فرهنگی پیامک تبریز در یک نگاه ، مسابقه سفرنامه نویسی با عنوان ‘سفرنامه تبریز’ و مسابقه عکاسی با عنوان ‘هفت سین ما’ نیز برگزار می شود و به ۱۰نفر اول جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

 

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.