قلعه بابک

قلعه جمهور معروف به دژ یا قلعه بابک بنای باشکوه و زیبایی است در حدود سه‌ کیلومتری شهرستان کلیبر و بر فراز کوهی به بلندای ۲۳۰۰ تا ۲۶۰۰ متر در میان طبیعت زیبای جنگل‌های ارسباران قرار دارد. این قلعه در زمان ساسانیان ساخته شده و نام خود را از اسم بابک خرمدین، رهبر مقابله با مهاجمین عرب تا سال ۸۹۳ میلادی، گرفته است. قلعه بابک محل استقرار و سنگر دفاع بابک خرم‌دین سردار ایرانی در مقابل تهاجم دستگاه خلافت عباسی بوده است، بابک خرمدین بزرگ مرد اصیل ایرانی، شیرمردی که ۲۲ سال در برابر تجاوز اعراب به خاک ایران، مردانه مقاومت و ایستادگی کرد به همین دلیل ارگ بزرگ نیز به عنوان قلعه جاویدان یا قلعه جمهوری شناخته شده است.

این قلعه از هر طرف توسط دره‌‌های عمیقی با ۴۰۰ تا ۶۰۰ مترعمق احاطه شده از این رو نزدیک شدن وسایل قلعه کوب، منجنیق و آتش افکن به این قلعه تقریباً ناممکن بود و تنها از یک سو راهی باریک و صعب‌العبور جهت دسترسی به این قلعه وجود دارد. صعوبت راه و ابهت خاص این قلعه رفیع و موقعیت خیره‌کننده آن بیننده را به اعجاب وا می‌دارد.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.