دهکده جهان نما، بهشتی پنهان در گلستان

جهان نما یک دهکده ییلاقی در استان گلستان است. این منطقه منحصر به فرد در میان رشته کوه های البرز قرار دارد که بر فراز آن می توان دشت گرگان و دریا را نظاره کرد. چشم اندازهای زیبا و در عین حال ناشناخته این روستا در همه فصول پذیرای گردشگران است و جایی است که طبیعت در جای جای آن زیبایی اش را به رخ می کشد. جهان نما در تمام طول سال قابل دسترسی است و مکان مناسبی برای کسانی است که می خواهند از گرما به منطقه ای ییلاقی و خنک پناه ببرند.

2i7y3uo

268365_916

اینجا یک جورهایی آخر دنیاست، دهکده ییلاقی جهان نما بسیار زیبا و بکر است فارغ از هر گونه سر و صدا و دور از هر گونه آثار تمدن مانند آب و برق و تلفن و غیره است. درافق سمت راست دشت گرگان ودر سمت چپ ساحل وخلیج زیبای گرگان ودر زیر پا روستاها وشهرهای گرگان وکردکوی ، بندر ترکمن، بندرگز قابل رصد کردن است. وجود چشمه های فراوان ،وسعت دشت ، درکنار گلها وگیاهان دارویی وجنگلی وکوهستانی زیبایی خاصی به این دهکده بخشیده است.

همچنین این دهکده ییلاقی در داخل منطقه حفاظت شده قرار دارد. دهکده با برخورداری از طبیعت و چشم اندازهای زیبا، جنگل های پهن برگ و سوزنی برگ، جانوران وحشی از منابع اکوتوریستی با ارزش استان گلستان است.

38156772 157749_719 44998708

یکی از جاذبه های زیبای دهکده ییلاقی جهان نما مکانی است درشمال این دهکده که به چکل آتشان معروف است. درهنگام غروب درکنار این دره ،زیبایی خاصی دارد وچشمها را خیره می کند.جوشش ابرها ورنگ زیبای خورشید در این لحظات همچون آتش دراین نقطه به چشم میخورد وبه همین دلیل به این مکان چکل آتشان می گویند.

44999351 Jahan_Nama_05_2

برای رسیدن به جهان نما، از «کردکوی» به سمت ارتفاعات «درازنو» رفته و سپس به سمت روستای رادکان و از آنجا به سمت جاده روستاهای چمن ساور و روستای حاجی آباد بروید. در مسیر به دو راهی می رسید که باید سمت چپ را انتخاب کنید. انتهای مسیر به دشت جهان نما می رسد. از نقطه حرکت تا جهان نما ۳ ساعت راه کوهستانی دارید. همچنین یک راه دیگر هم از دامغان – چشمه علی- دیباج– چمن ساور– حاجی آباد وجود دارد.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

1 دیدگاه

  1. با سلام
    اخیراً بنده به همراه ۱۸ نفر از دوستان به صورت خانوادگی به سفر طبیعت گردی در ییلاق جهان نما و منطقه کفشگیر محله رفتیم. طبیعت منظقه بسیار زیبا و دیدنی بود. البته نکته منفی بسیار مهمی در این سفر وجود داشت، آن هم اینکه به دلیل دور بودن منطقه از دسترس نیروهای انتظامی، تقریباً هیچ ضمانتی جهت تأمین امنیت مسافرین وجود ندارد و متأسفانه در این سفر، چند نفر از همراهان ما مورد هجوم و ضرب و شتم اراذل منطقه قرار گرفتند (که البته دلیل آن به نظر عدم رضایت این افراد از حضور توریست در این منطقه بود) و پلیس هم کوچکترین واکنشی نشان نداد.
    لذا اکیداً توصیه میکنم دوستانی که قصد سفر به این منطقه یا مناطق مشابه (دور بودن از حوزه عملیات نیروی انتظامی) را دارند، راه چاره ای برای تأمین امنیت نفرات تدبیر نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.