عربستان حرفی از پرداخت دیه نزده است

«عربستان تا این لحظه رسما پرداخت دیه به آسیب‌دیدگان حادثه مکه را با ایران در میان نگذاشته است.»

حمید محمدی، معاون سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت ایسنا درباره‌ی تکلیف سه زائر زن که اخیرا مرگ آن‌ها در حادثه مسجدالحرام تایید شد، اما هنوز اجسادشان به کشور انتقال داده نشده، اظهار کرد: تست DNA از بازماندگان و خانواده‌های این سه زائر گرفته شده و کادر پزشکی درحال پیگیری این موضوع است که امیدواریم سریع‌تر نتایج مشخص شود.

او درباره‌ی زمان انتقال اجساد این سه زائر زن به کشور با توجه به برخی اظهارات مبنی‌بر این‌که در پایان مناسک حج و با آغاز پروازهای برگشتی صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: هنوز نمی‌توان زمان قطعی را برای انتقال این اجساد مشخص کرد.

محمدی همچنین با بیان این‌که سه مجروح حادثه مکه همچنان و برای کسب اطمینان بیشتر از وضعیت جسمی‌شان در بیمارستان سعودی بستری هستند، افزود: درحال حاضر هیچ مشکلی در مکه وجود ندارد و زائران ایرانی در سلامت به سر می‌برند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره‌ی پرداخت دیه‌ به این آسیب‌دیدگان و بازماندگان آن‌ها براساس اعلام دولت عربستان که مبلغ دیه را یک میلیون ریال سعودی تعیین کرده بود، تاکید کرد: عربستان تا این لحظه درباره‌ی پرداخت دیه رسما به ما چیزی نگفته است. این موضوع فقط در رسانه‌های سعودی مطرح شده، با این حال هیات پزشکی ایران، اسامی تمام جان‌باختگان و مجروحان آن حادثه را پرونده کرده و به کنسولگری ایران تحویل داده است.

وی یادآور شد: کنسولگری ایران به عنوان متولی حقوق شهروندان ایرانی در عربستان مسوول پیگیری این موضوع است.

محمدی همچنین درباره‌ی وضعیت امسال زائران ایرانی که با ویزای آزاد به عربستان سفر کرده‌اند، گفت: تا کنون مشکلی در این زمینه به ما گزارش نشده و با مساله‌ی این چنینی روبه‌رو نشده‌ایم.

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.