سفری به بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان در دبی

دبی مال (به انگلیسی: The Dubai Mall، به معنی: مرکز خرید دبی) نام بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است که در شهر دبی، امارات متحده عربی ساخته شده‌است. این مرکز خرید بخشی از پروژه ۲۰ میلیارد دلاری برج خلیفه، بلندترین سازه جهان می‌باشد و دارای بیش از ۱،۲۰۰ فروشگاه است.

 دبی مال (Dubai Mall)، درست در نزدیکی برج ۸۲۹ متری خلیفه، در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار، معادل ۳۵۰ هزار مترمربع احداث شده است. این مرکز خرید همچنین دارای ۱,۲۰۰ فروشگاه، هتلی با ظرفیت ۲۵۰ اتاق لوکس، ۱۲۰ رستوران، ۲۲ سینما، اکواریوم، پیست اسکیت سواری، فضای پارکینگ با گنجایش ۱۴,۰۰۰ ماشین و بی‌شمار دیدنی و امکانات جالب توجه دیگر است. همچنین این مرکز برنده‌ی جوایز متعددی در زمینه توسعه فروشگاه‌های خرده فروشی و طراحی فضای داخلی است.

این مرکز خرید که در ۴ نوامبر ۲۰۰۸ افتتاح شده، همچنین عنوان پربازدیدترین مرکز خرید جهان را نیز یدک می‌کشد، به طوری که دست کم تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۱۱، ۵۴ میلیون نفر از این مرکز دیدن کرده و از امکانات بی‌نظیر آن بهره بردند. با این حساب این مرکز خرید هر هفته میزبان ۷۵۰,۰۰۰ بازدیدکننده است. این مرکز موفق شده در مقایسه با شهرهایی همچون نیویورک و لس آنجلس، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب خود کند.

از امکانات تفریحی این مرکز خرید می‌توان به یک زمین یخ با استانداردهای المپیک، یک آکواریم و باغ‌وحش زیر آب، چندین سینما، شهربازی و سالن غذاخوری اشاره کرد.

همچنین آب‌نمای دبی در کنار این مرکز خرید ساخته شده‌است. آب‌نمایی که به گفته سازندگانش، تماشایی‌ترین نمایش فواره موزیکال جهان است.

app_dubai_mall_inside_02_big Dubai_Mall_Fashion_CatwalkThe dubai mall aquarium_tcm87-24123

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.