سد طبیعی کردآباد

شهرستان طارم از مناطق زیبا و دیدنی ایران است که به دلیل استعداد کشاورزی و دامپروری، حاصلخیزی اراضی و داشتن شرایط اقلیمی مناسب، به عنوان «هندوستان ایران» نامیده می‌شود.

سد طبیعی کرد آباد (چینی لر) شهرستان طارم در قسمت شرق شهر آب بر در فاصله ۵کیلومتری این شهر قرار دارد و محیطی جذاب ودیدنی برای علاقمندان به طبیعت می‌باشد. این دریاچه در ارتفاع ۷۴۰ متری از سطح دریا واقع است و طول آن در حدود ۱ کیلومتر و عرض آن ۲۰۰ متر است.

این منطقه دو دریاچه ی بزرگ و کوچک دارد که در ادامه ی باغ های کردآباد در مسیر دره واقع هستند و فاصله ی آن ها تا روستای کردآباد در حدود ۱۰ کیلومتره که ۷ کیلومتر آن مسیر قابل تردد وسایل نقلیه و ۳ کیلومتر پیاده روی است. در مسیر دریاچه ها آبشار های زیبای زیادی وجود داره که طروات خاصی به منطقه بخشیده است.

22745

سد طبیعی کردآباد درپی زلزله هولناک ۳۱ خردادماه سال ۱۳۶۹ شمال و شمالغرب کشور و در اثر رانش زمین و ریزش کوه و بسته شدن مسیر رود درشهرآب بر مرکز شهرستان طارم بوجود آمده است.

این سد طبیعی و زیبا به لحاظ موقعیت استثنایی و سکوت حاکم بر محدوده آن، به محلی نادر و شگفت انگیز برای تفریح و گشت و گذار گردشگران تبدیل شده است.

کمی بالاتر از این منطقه هم یک سد طبیعی دیگری قرار دارد که مسیر زیبایی دارد, درختان ارس بین راه در اثر زلزله بر روی هم خم شده و منظره قشنگی را بوجود آورده اند.

کوهپایه‌های طارم پرجاذبه، ناشناخته طببیعت زیبا و متفاوت، وجود آبشارها، چشمه ها، ییلاقات، یخچال‌های طبیعی دایمی و غار شگفت انگیز، از جمله جاذبه‌های طبیعی کوهپایه‌های سرسبز، سر به فلک کشیده و با طراوت شهرستان طارم است که چندان شناخته شده نیست.

22746

مسیر دسترسی
۳ کیلومتری شهر آب بر به دهستان گیلوان، جاده ی انحرافی کنار روستای کردآباد تا نزدیک رودخانه ادامه دارد. برای رسیدن به سد طبیعی کردآباد باید از انتهای جاده تا دریاچه در حدود ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.