مولفه‌های خطر ساز در موزه‌ها شناسایی شد

مریم امین شیرازی عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: دراین طرح علاوه بر شناسایی، طبقه بندی و تعیین میزان خطرسازی هر مولفه ارتباط اقدامات مدیریتی لازم برای رویارویی با آن در حوزه های محدود موزه ، منطقه و کلان شهری بررسی شد.

وی افزود: ازآنجایی که مدیریت بحران به صورت یک اولویت ملی در سطح کشور مطرح است، هدف از طراحی و اجرای برنامه های مدیریت بحران، کاهش آسیب ها و جلوگیری از تضییع ارزش ها و منابع ملی است .

او تصریح کرد: موزه های کشور نیز به عنوان محل نگهداری و تمرکز آثار منقول فرهنگی و نیز قلب میراث فرهنگی در مناطق شهری و بر اساس ویژگی ها و خصوصیات خاص خود نیازمند برنامه های مدیریت بحران خاص و ویژه ای هستند که بتواند به تمامی نیازهای موزه در هر مرحله از مراحل سه گانه بحران پاسخ مناسب دهد .

به گفته امین شیرازی، برای تهییه چنین برنامه ای لازم است که ابتدا تهدیدات و خطرات مطرح برای هر موزه را شناسایی کرد تا بتوان دید دقیق تری نسبت به بحرانی که موزه باید برای مقابله با آن آمادگی داشته باشد به دست آورد .

او خاطر نشان ساخت که نتایج اولیه طرح ارزیابی مولفه های خطر ساز در موزه ها بعد از اجرا در دومین همایش ملی مدیریت بحران،HSE و ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت جامع بحران در قالب ۴مقاله ارایه شد.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.