ایران میزبان اجلاس شورای صنایع دستی آسیا اقیانوسیه در سال ۲۰۱۶ شد

پنجمین اجلاس شورای صنایع دستی منطقه آسیا اقیانوسیه روزهای ۹ تا ۱۲ اسفند در شهر چنای هند برگزار شد و اعضای این شورا به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و چالش های پیش رو صنایع دستی در کشورهای عضو در این منطقه پرداختند. بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران به عنوان نماینده ایران و رئیس منطقه غرب آسیا در این شورا، در این نشست سالانه حضور داشت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در خصوص اهمیت کسب این میزبانی برای کشور گفت: کشورهای عضور این شورا تلاش بسیاری برای کسب میزبانی این رویداد می کنند تا از طریق آن بتوانند ظرفیت ها و قابلیت های خودشان را به دنیا معرفی کنند و امتیازهای مختلفی در عرصه بین المللی برای خود کسب کنند.

وی همچنین افزود: خوشبختانه با توجه به تلاش های صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید، نگاه بین المللی نسبت به کشورمان بسیار مطلوب شده و در اجلاس امسال با پیشنهاد ایران برای میزبانی سال ۲۰۱۶ موافقت شد و به عنوان یکی از مصوبات امسال به تصویب همه اعضا رسید.

رئیس شورای صنایع دستی منطقه غرب آسیا همچنین در خصوص دیگر دستاوردهای این اجلاس برای کشور اظهار کرد: خوشبختانه با رایزنی ها و صحبت هایی که صورت رفت، مدیریت تدوین دانش نامه صنایع دستی منطقه آسیا به ایران واگذار شد، این درحالی بود که کشورهای زیای متقاضی این کار بودند و ما توانستیم مدیریت تدوین و تالیف آن را بر عهده بگیریم.

معاون صنایع دستی کشور با تاکید بر حضور پررنگ تر در عرصه بین المللی افزود: ظرفیت های صنایع دستی ایران در دنیا کم نظیر است ما باید با برنامه ریزی و تلاش مضاعف بتوانیم در سازمان های آسیایی و جهانی جایگاهی درخور نام کشورمان کسب کنیم.

گفتنی است شورای صنایع دستی منطقه آسیا اقیانوسیه در تاریخ ۹ تا ۱۲ اسفندماه به میزبانی شهر چنای در کشور هند برگزار شد و ایران به عنوان میزبان اجلاس بعدی این شورا در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.