هیچهایک، تجربه‌ای نو از سفری هیجان‌انگیز

آیا تا به حال واژه‌ی هیچهایک به گوش‌تان خورده است؟ آیا به دنبال سفرهای هیجان‌انگیزی هستید که کمی شما را از زندگی روزمره دور کند؟ آیا دوست دارید تجربه‌های جدیدی کسب کنید؟

هیچهایکینگ نوع خاصی از سفر است که در آن، یک یا چند نفر بدون وسیله نقلیه دل به جاده می‌زنند. آن‌ها چیزی جز یک کوله‌پشتی به همراه ندارند و هدفشان از سفر، چیزی فراتر از استراحت و تفریح است. این نوع خاص سفر که در سال‌های اخیر، طرفداران بسیاری به خود جذب کرده است، این امکان را به مسافران می‌دهد تا یاد بگیرند چگونه در سفر زندگی کنند؟ با هزینه کم، جاهای مختلف را ببینند و از هم صحبتی با محلی‌ها لذت ببرند، با فرهنگ و رسوم مختلف آشنا شوند و مهم‌تر از همه در لحظه زندگی کنند.

هیچهایکرها، مقصدی برای خود تعیین می‌کنند و برای رسیدن به آن مقصد، به طور رایگان، از وسایل نقلیه مختلف استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولا نام مقصد را روی یک مقوا می‌نویسند و در کنار جاده می‌ایستند و برای علامت دادن به رانندگان، انگشت شست خود را بالا می‌برند. شاید مجبور باشند مسیر را تا رسیدن به مقصد تکه تکه پیش بروند و از چند وسیله نقلیه استفاده کنند که این خود هیجان کار را بیشتر می‌کند.

این نوع سفرها، در اروپا جا افتاده‌تر هستند اما در سال‌های اخیر، در ایران هم رایج شده‌اند، به‌خصوص در شهرهای توریستی می‌توانید به راحتی این نوع سفر را تجربه کنید. البته اگر بار اولتان هست بهتر است به تنهایی هیچهایک نکنید و همسفری داشته باشید.

hitching-a-ride-to-zanjan

از هیچهایک با عنوان “رایگان سواری” هم یاد می‌شود که از نظر هیچهایکرهای حرفه‌ای، این واژه اصلا مناسب نیست. افرادی که مهم‌ترین ویژگی هیچهایک را رایگان بودن آن می‌دانند، تعبیر بسیار سطحی از این نوع سفر دارند، زیرا رایگان بودن اگرچه یکی از ویژگی‌های این سفر است، اما مسلما مهم‌ترین آن نیست.

شما در این سفر با افراد و مکان‌هایی آشنا می‌شوید و تجربه‌هایی کسب می‌کنید که به هیچ عنوان نمی‌توان با پول خرید. چه بسا افرادی که به راحتی می‌توانند هزینه یک سفر لوکس را بپردازند اما تجربه‌ی لحظات متفاوت هیچهایکینگ را ترجیح می‌دهند.

اتفاقات هیجان‌انگیز و غیرمنتظره‌ای که در این سفرها پیش می‌آیند، خاطراتی را به جا می‌گذارند که هیچگاه فراموش نخواهید کرد.

شما سوار وسیله‌ی رانندگانی می‌شوید که هرکدام قصه‌ای برای گفتن دارند. محلی‌ها شما را به مکان‌های بکری می‌برند که هیچگاه نمی‌توانید با شرکت کردن در تورهای مسافرتی تجربه بودن در آن مکان‎ها را کسب کنید. آن‌ها حتی چند کلمه‌ای از زبان محلی خودشان را به شما یاد می‌دهند.

why01-1

شما حتی به طور قطع نمی‌دانید که شب را کجا سپری خواهید کرد، احتمالا افراد محلی شما را به خانه هایشان دعوت کنند و میزبانتان باشند، اما شاید هم این شانس را بدست نیاورید، آنگاه مجبور خواهید شد در چادر بمانید.

همین موقعیت‌ها هستند که مدیریت بحران شما را تقویت می‌کنند و باعث می‌شوند در لحظه زندگی کنید و از لحظه لحظه‌ی سفرتان لذت ببرید. آشنایی با افرادی از مناطق و با گویش‌ها و فرهنگ‌های متفاوت و هم صحبتی با آنان، اعتماد به نفستان را بالا می‌برد و موجب قوی‌تر شدن روابط عمومی شما می‌شود. همچنین در این سفر مهارت‌های جدیدی می‌آموزید که به دردتان خواهند خورد.

نویسنده: مهسا عبدلپور

مهسا عبدلپور

زندگی‌نامه‌ای کوتاه برای بخش شناسنامه خودتان بنویسید. این متن ممکن است برای همه نمایش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.