دربندسر، اولین پیست اسکی خصوصی کشور

پیست اسکی دربندسر یکی از پیست های اسکی ایران است که در استان تهران قرار دارد. این پیست که در نزدیکی پیست اسکی دیزین و شمشک واقع شده، در سطح بین المللی مطرح است.

پیست اسکی دربندسر در روستای دربندسر شهر جدید شمشک از توابع لواسانات و رودبارقصران شهرستان شمیرانات واقع شده است. روستای دربندسر به عنوان عروس قصران، دارای مناظر بسیار زیبایی بوده و با توجه به دارا بودن چشمه سارهای فراوان به عنوان یکی از سرچشمه های رودخانه جاجرود می باشد که بخشی از آب شرب تهران و آب کشاورزی دشت ورامین را تامین می کند. این روستا با ویژگی های بی نظیر خود همواره توجه علاقه مندان طبیعت و ورزش های طبیعی را به سوی خود جلب کرده است و همین امر یکی از دلایل احداث بهترین و مجهزترین قطب های ورزش مفرح اسکی ایران در این روستا می باشد.

ساخت پیست اسکی دربندسر از سال ۱۳۵۷ توسط تعدادی از قهرمانان اسبق تیم ملی و مربیان و علاقمندان به ورزش اسکی و اهالی دربندسر و شمشک آغاز شده و در سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز نمود. آغاز به کار این پیست اسکی همزمان با نصب و راه اندازی یک دستگاه تله سیژ دو نفره بود که از کشور فرانسه خریداری شده بود.

دربندسر (14)

امکانات ورزشی موجود در پیست اسکی دربندسر عبارت است از:

  • یک دستگاه تله سیژ ۴ نفره به طول ۱۲۰۰ متر
  • یک دستگاه تله سیژ ۴ نفره به طول ۸۰۰ متر در ارتفاع ۳۷۵۰ متری از سطح دریا
  • یک دستگاه تله سیژ ۲ نفره به طول ۱۱۱۰ متر
  • یک دستگاه تله اسکی بشقابی از کشور ایتالیا به طول ۷۰۰ متر
  • یک دستگاه تله کابین ۱۲ نفره به طول ۱۸۳۰ متر با ۵۷ کابین با ظرفیت ۳۰۰۰ نفر در هر ساعت
  • دو دستگاه تله اسکی چکشی (جهت استفاده اسکی بازان مبتدی)
  • یک دستگاه برف ساز که قابلیت تولید برف در دمای صفر درجه در طول ۱۳۰۰ متر و به عرض یکصد متر و ارتفاع ۵۰ سانتی متر می باشد.
  • سه دستگاه برفکوب
  • مدرسه اسکی
  • رستوران (۲ عدد)

بهترین زمان اسکی در دربندسر از اواسط آذر تا اواخر فروردین ماه است و در این مدت گردشگران زیادی راهی این پیست اسکی می شوند.

این پیست پس از کسب عنوان بین المللی توسط فدراسیون جهانی، میزبان چندین دوره مسابقات لیگ بین المللی با حضور اسکی بازان صاحب نام جهان از سال ۱۳۸۷ شد.

پیست اسکی دربندسر از مسیرهای جاده لواسانات و محور لشکرک-فشم (در تمام فصول سال) و کرج- گچسر (فقط در فصل تابستان) قابل دسترسی است.

دربندسر (1)

دربندسر (2)

دربندسر (3)

دربندسر (4)

دربندسر (5)

دربندسر (6)

دربندسر (7)

دربندسر (8)

دربندسر (9)

دربندسر (10)

دربندسر (12)

دربندسر (13)

دربندسر (15)

دربندسر (16)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.