از سیر تا پیاز سفر به شهر وان ترکیه

وان بزرگترین شهر شرق ترکیه است که مردم بومی در این شهر به زبان کردی، ترکیو کرمانجی سخن می گویند. بیشترین گردشگران این شهر آلمانی ها و ایرانی‌ها هستند. ایرانی‌خا بیشتر در مناسبت‌های خاص میلادی همچون عید کریسمس به این شهر با هدف خرید سفر میکنند. وان تبدیل به یک شهر خرید برای ساکنین شمالغرب کشور شده است.

شهر وان (7)

راه‌های دسترسی به شهر وان ترکیه:

ul3s2mfh04acyrk8619t

 می توانید از اتوبوس هایی که در شهر تبریز و ارومیه قرار دارند برای رسیدن به وان استفاده کنید، می توانید خودرو خودتان را نیز کاپتاژ کنید و از مرزهای بازرگان، رازی یا سرو راهی وان شوید. مرز وان به دلیل ترانزیتی بودن ۲۴ ساعته باز است. هواپیما و قطار انتخاب‌های دیگر شما برای رسیدن به شهر وان هستند. قطار تبریز- وان هر هفته یکبار حرکت می کند اما عطلی در این سفربسیار زیاد است.

اقامت در شهر وان ترکیه:

شهر وان (10)

شما با توجه به هدف سفرتان می توانید هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید، در سفرهای تفریحی بهتر است هتل را در مرکز شهر انتخاب کنید، حتی اگر از هتل‌های مشابه گرانتر باشد، چون باید زمان و کرایه تاکسی را نیز در نظر بگیرید. برای سفرهای کاری بهتر است هزینه تاکسی برای رسیدن به مرکز شهر را به هزینه هر شب اقامتتان اضافه کنید و سپس تصمیم بگیرید. شاید هتل‌های بهتری اطراف شهر بیابید اما هزینه‌ی رفت و آمد، هزینه تاکسی و اتلاف وقت را نیز در نظر بگیرید.

جاذبه‌های گردشگری شهر وان ترکیه:

شهر وان (1)

عمده ترین جاذبه های این شهر برای ایرانی‌ها مراکز خرید وان است، در کنار مراکز خرید دریاچه وان در غرب این شهر خود نمایی می کند. از سایر جاذبه‌های گردشگری وان می‌توان به قلعه وان، کلیسای آختامار و آبشار مرادیه اشاره کرد. گربه های شهر وان تبدیل به جاذبه‌ی گردشگری منحصر به فرد در این شهر شده اند. این گربه‌های پشمالو چشمانی با رنگ متفاوت زرد و آبی دارند، چشمتان را تیز کنید تا این گربه ها را نیز در وان ببینید.

شهر وان (4)

شهر وان (5)

قلعه-وان-190650-همگردی

شهر وان (6)

غذاهای وان ترکیه:

شهر وان (9)

وان پر از رستوران‌هاست، این رستوران های پر از مشتری همواره غذاهای خوش بو و خوش مزه به مسافران شهر وان ارائه می شود. از جمله این غذاها می توانیم به کباب مولانا، کباب آدانا، اسکندر کبابی، پاتلیجان کبابی، لاه معجون، پیده، کوفته‏، چوپ شیش و دونر اشاره کنیم. در شهر وان صبحانه‌ی مفصلی به نام وان ‏کاهوالتیسی سرو میشود که پیشنهاد میکنیم حتما آن را امتحان کنید.

شهر وان (8)

شهر وان (2)

خرید در شهر وان ترکیه:

شهر وان (3)

اگر بتوانید مسافرت خود را با برخی از مناسبتهای تقویم (مانند سال نو میلادی یا روز مادر) همزمان کنید ، می توانید از تخفیفاتی که اکثر فروشگاهها در نظر می گیرند استفاده ی خوبی بکنید. در ترکیه به تخفیف Indirim گفته می شود و فروشگاههایی که تخفیف دارند را با دیدن این کلمه بر روی شیشه ها می توانید تشخیص دهید. نیازی نیست از ایران همه‌ی نقدینگی خود را به لیر تبدیل کنید، در تمامی بازارها و مراکز خرید وان صرافی ها مستقر هستند. بازار شهر وان از دو خیابان متقاطع به نامهای کاظم کارابکر و خیابان جمهوریت تشکیل یافته که سراسر این خیابانها مملو ‏از فروشگاهها و مغازه هایی با مارکهای خارجی و ترکی می باشد همچنین در ‏این منطقه فروشگاهای بزرگ و هایپر مارکتهای دیگری نیز وجود دارد‎. ‎بهترین سوغات وان پنیر و عسل آن است‎.

شهر وان (1)

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

6 Comments

  1. سلام با تشکر از اطلاعات خوب و مفیدتون
    این عکس کدوم مرکز خرید در وان هست؟ و اینکه نمایندگی تاچ تو وان کجاست؟

    1. با سلام
      اسم دقیق مرکز خرید رو نم دونیم
      ولی تا جای که اطلاع داریم تاچ در وان نمایندگی داره

  2. سلام وقت بخیر
    من مغازه پرده فروشی دارم می خوام برم ترکیه برای خرید پارچه پرده کدوم شهر بهتره آیا وان هم بازار پارچه دارد

    1. اره اتفاقا من چند تاشو اونجا دیدم و مزیت خوبی که داشتن این بود رایگان برات تا تبریز میفرستادن.یکیشونم که من باهاش حرف زدم ایرانی بود

  3. سلام.امکان داره بفرمایید تو وان قیمت پرده مناسب هست.از تهران بهتره.قیمت پارچه مبای تو وان چطور از تهران بهتره.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.سپاس

    1. قیمت دقیق نمیشه ارایه کرد ولی نمایندگی های تاچ و چند برند معروف در وان هستند که بالطبع از نمایندگی های ایران ارزونتر خواهد بود. پارچه های ترک هم همین طور…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.