پیشنهاد یک سفر زمستانه به آبشار آسیاب خرابه

نام آبشار آسیاب خرابه، برای همه‌ی شهروندان آذربایجان شرقی نامی آشناست. پس از قرار گرفتن این منطقه با تمام زیبایی‌هایش در محدوده منطقه آزاد ارس نام این آبشار شهرتی ملی پیدا کرد. این آبشار در حدود ۲۷ کیلومتری هادی‌شهر و در نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در ۵ کیلومتری روستای مینجان آباد، در حاشیه رود ارس قرار گرفته است. سفر به این آبشار در تابستان سرشار از لذت است، گذشتن از کنار ارس خروشان، رد شدن از میان منطقه حفاظت شده کیامکی و … زیبایی های سفر به این منطقه را دو چندان می‌کند.

آسیاب خرابه (2)

اما از ابتدای روزهای فصل زمستان آبشار آسیاب خرابه یخ می‌زند، دیدن این آبشار با منظره‌ی یخ زده خالی از لطف نیست. شاید در نظر داشته باشید که سفر به این آبشار در فصل زمستان از نظر ایمنی کمی نگران کننده باشد اما ما سفر با برنامه‌ای را به این آبشار به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آسیاب خرابه (4)

کافیست چند نکته را رعایت کنید. یک روز آفتابی زمستان را انتخاب کنید. سفر خود را صبح زود می توانید از تبریز آغاز کنید و مشکلی در جاده از نظر رفت و آمد نخواهید داشت، اما زنجیر چرخ‌تان را همراهتان داشته باشید. قبل از راهی سفر شدن گزارش آب و هوا را بررسی کنید، جلفا یکی از گرمترین شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است و عموما چند درجه گرم‌تر از تبریز است، اما ممکن است آب و هوای مرند غافلگیرتان کند.

آسیاب خرابه (1)

برنامه ریزی کنید حدود ساعت ۱۰ الی ۱۱ به جلفا برسید، آسیاب خرابه حدود ۴۵ دقیقه با شهر جلفا فاصله‌ی زمانی دارد. شهر جلفا محل خوبی برای خرید و گردش شماست، می توانید برای گشت و گذار در شهر زمانی قبل یا بعد از بازدیدتان از آبشار آسیاب خرابه را اختصاص دهید. هر جای شهر را باشید حتما تابلوی جاده‌ی کلیسا را خواهید دید، راهی جاده کلیسا شوید و در راه توقف کوتاهی نیز به احترام شهدای پل فلزی جلفا نیز داشته باشید.

آسیاب خرابه (7)

در راه ازتماشای طبیعت رودخانه ارس قطعا لذت خواهید برد. زمانی که به آبشار برسید می توانید با احتیاط از پله‌هایی که در کنار آبشار تعبیه شده پایین بروید، شگفت زده خواهید شد! آبشار آسیاب خرابه با تمام تصاویری که دیده‌اید در این فصل تفاوت دارد، پیشنهاد می کنیم چشم از منظره برندارید و تا می توانید عکس بگیرید، اگر به قدر کافی لباس گرم به همراه نداشته باشید در یک توقف نیم ساعته سرما اذیتتان خواهد کرد. اگر در خودرو چای و نوشیدنی گرم داشته باشید، سفرتان لذت بخش تر خواهد بود. راهی جلفا شوید و خرید کنید، که خرید لذت سفر را صد چندان خواهد کرد!

آسیاب خرابه (5)

آسیاب خرابه (3)

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.