کاخ پترگوف، نگین سن پترزبورگ

کاخ پترگوف (Peterhof) یکی از زیباترین مجموعه های دنیا و یکی از عجایب هفتگانه روسیه است که در حومه شهر سن پترزبورگ و در کنار خلیج فنلاند قرار دارد.

کاخ پترگوف در سال ۱۷۱۱ توسط پتر کبیر به سبک کاخ ورسای فرانسه احداث شده است.

پتر کبیر به فواره علاقه زیادی داشت و به همین دلیل این کاخ زیبا در نزدیکی خلیج فنلاند واقع شده است زیرا امکان ساخت فواره در این محل زیاد بود. در این مکان ۱۵۰ فواره و ۵ آب نمای بزرگ به صورت آبشار وجود دارد. این فواره ها در زمان پتر کبیر با جریان آب طبیعی و با استفاده از اختلاف سطح کار می کردند و تا به امروز نیز همانگونه به کار خود ادامه می دهند.

پترگوف از دو پارک بالا و پایین تشکیل شده است و مساحت کلی آن ۱۱۷ هکتار است. در این مجموعه کلیسا، آشپزخانه، حمام خانواده تزار و ده ها بنای دیگر موجود است. رو به روی قصر بزرگ مجموعه فواره های سامسون قرار گرفته است که به مناسبت پیروزی ارتش روسیه بر کشور سوئد احداث شده است.

کاخ پترگوف از طریق زمینی و دریایی با سن پترزبورگ ارتباط دارد که سفر دریایی لحظات بی نظیری را برای گردشگران به ارمغان می آورد. کاخ پترگوف یکی از برترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ و جاذبه های روسیه به شمار می رود.

peterhof (1)

peterhof (2)

peterhof (3)

peterhof (4)

peterhof (5)

peterhof (6)

peterhof (7)

peterhof (9)

peterhof (13)

peterhof (14)

peterhof (15)

peterhof (16)

peterhof (10)

peterhof (11)

peterhof (8)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.