موزه‌ها فردا به مناسبت روز جهانی گردشگری رایگان است

مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی از رایگان بودن موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در روز جهانی گردشگری (۵ مهر) خبر داد.

محمدرضا کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، ادامه داد: براساس تقاضاهایی که برای رایگان بودن موزه‌ها در این روز مطرح شده بود، با موافقت مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاون رئیس‌جمهور فردا بازدید از موزه‌ها برای گردشگران داخلی رایگان است.

او تاکید کرد: گردشگران خارجی باید بهای بازدید از موزه را به طور کامل پرداخت کنند.

وی همچنین از کاهش ساعت کار موزه‌ها در شش ماهه دوم سال خبر داد و اظهار کرد: ساعت کار بازدید از موزه‌ها، بناها، محوطه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شش ماهه دوم سال از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر است.

به گفته‌ کارگر، ابلاغیه‌ی تغییر ساعت کاری موزه‌ها به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها فرستاده شده است. همچنین در صورت صلاحدید مدیران استان‌ها و

مجموعه‌ها، امکان افزایش ساعت کاری موزه‌ها، کاخ موزه‌ها و اماکنی که ظرفیت بازدید بیشتری را دارند، امکانپذیر است.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه ای اجرای جشن های مرتبط با روز جهانی جهانگردی دراستان ها را با توجه به حادثه مصیبت بار منا و جان باختن جمع زیادی از حجاج عزیز ایرانی و اعلام ۳ روز عزای عمومی در کشور لغو کرد.

در متن اطلاعیه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به مدیران کل استان ها آمده است:

مدیران کل محترم استان ها

با سلام

نظر به حادثه مصیبت بار منا و جان باختن جمع زیادی از حجاج عزیز ایرانی و اعلام ۳ روز عزای عمومی در کشور مقتضی است در مورد برنامه های مرتبط با روز جهانی جهانگردی موارد زیر با دقت رعایت شود:

۱-هر  گونه برنامه های شاد و مفرح و موسیقی و جشن، لغو و حذف شود.

۲-  برگزاری برنامه هایی که صرفا به صورت همایش، سخنرانی یا نمایشگاه و اعلام برگزیدگان مسابقات است با رعایت فضای عزای عمومی کشور و حذف  برنامه های شاد، با ذکر فانحه بر جان باختگان این  حادثه بلامانع است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.