تردد عادی ‌کامیون‌ها در مرز بازرگان

مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تردد عادی در مرز بازرگان خبر داد و گفت: در این مدت مشکلی برای کامیون داران ایرانی به وجود نیامده است.

محمدجواد عطرچیان در خصوص آخرین وضعیت مرز بازرگان گفت: در حال حاضر مرز بازرگان باز است و تردد کامیون‌ها به‌ صورت عادی در این مرز جریان دارد اما هنوز دروازه‌های مرزی کاپی کوی (رازی) و اسن دره (سرو) بین ایران و ترکیه بسته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت مشکلی برای کامیون‌های ایرانی به وجود نیامده و خوشبختانه بدون مشکل حمل و نقل انجام می گیرد، افزود: در این مدت کرایه‌های حمل  بار بین ایران و ترکیه حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته که این روالی کاملا طبیعی است، چرا که وقتی یک منطقه ناامن می شود و رانندگان با این مشکلات از این مرز عبور می کنند، کرایه حمل هم بالا می‌رود و صاحبان کالا باید مابه التفاوت این زیان را بپردازند.

مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه همچنان به کامیون داران ایرانی توصیه می‌شود که شب در این مسیر تردد نداشته باشند، اظهار داشت: به مردم بارها توصیه کردیم که از سفر زمینی غیرضروری به این منطقه خودداری کنند و کامیون‌ها و اتوبوس‌ها هم در صورت تردد، به صورت گروهی و در روز حرکت کنند.

در تابستان امسال، کامیون‌ها و اتوبوس‌های ایرانی در مرز بازرگان و منطقه چالدران با حمله افراد ناشناس روبرو شدند که این حمله‌ها موجب کشته شدن یک راننده و آتش زدن تعدادی از کامیون‌های ایرانی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.