بزرگ ترین و مدرن ترین مرکز تجاری-اداری ایران

مجتمع تجاری-اداری مگا پارس به عنوان بزرگ ترین و مدرن ترین مرکز تجاری-اداری ایران در زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع و زیربنای بیش از ۲۱۰ هزار مترمربع در منطقه ای با دسترسی های منحصر بفرد در حال ساخت می باشد.

با توجه به حجم عظیم پروژه، این مرکز به گونه ای طراحی شده است که تمام خصوصیات و ویژگی های لازم برای تبدیل شدن به الگویی جهت ساخت مجتمع های تجاری و چند منظوره از ابعاد گوناگون را دارا باشد.

مجتمع تجاری-اداری مگا پارس مجموعه ای است از کاربری های مختلف شامل پارکینگ اختصاصی و عمومی، واحد های تجاری، اداری، فرهنگی (سالن های سینما، تئاتر و کنسرت) تفریحی و ورزشی (بولینگ، بیلیارد، پاتیناژ و بازی های کودکان) و فضاهای سبز قابل تردد بر بام مجتمع. سازه مجتمع مشتمل بر ۵ طبقه در زیرزمین تا هفده طبقه در بالای سطح زمین بنا می گردد. طراحی مدرن و همگام با پیشرفته ترین مراکز تجاری و اداری روز دنیا تمام جذابیت های لازم برای یک سرمایه گذاری مطمئن و پربازده را ایجاد کرده است.

از ویژگی های خاص مجتمع تجاری-اداری مگا پارس اخذ گواهینامه های کنترل کیفی در تمام مراحل طراحی و ساخت از شرکت بازرسی فنی TUV NORD و بهره گیری از آخرین متدها و تکنولوژی های نوین ساخت می باشد. از جمله تکنولوژی های ساخت و مصالح ویژه به کار رفته در این مجتمع می توان به استفاده از سیستم post tensioning در اجرای سقف ها، بکارگیری تکنولوژی قالب بندی PERI ، استفاده از پردازش مکانیزه آرماتور، سیستم اتصال مکانیکی آرماتور coupling، عایق رطوبتی Henkel Ploybit و اجرای عملیات پایدارسازی دیواره های گود با استفاده از روش های مهاربندی و نیلینگ اشاره نمود. ساخت مجتمع تجاری-اداری مگا پارس در قالب شرکت طرح و توسعه آریا عمران پارس با مشارکت و سهامداری شرکت های پرشین نگین صدرا، ساختمانی معلم و ایران اطلس که از بزرگترین شرکت های ساختمانی کشور هستند، در جریان است. مدیران این طرح ملی بر این باورند که ایرانیان همواره شایسته بهره برداری از بهترین امکانات و برترین خدمات می باشند و گوشه ای از این رسالت در پارس تحقق می یابد.

جزئیات پروژه
نوع کاربری تجاری اداری فرهنگی ورزشی
میزان پیشرفت فیزیکی ۳۵% کل پروژه – ۹۵% سازه – تحویل پایان ۱۳۹۴
مساحت زمین ۲۶۳۴۱ مترمربع
مساحت زیربنای کل ۲۰۶۶۵۵ متر مربع
مساحت زیربنای مفید تجاری ۴۴۶۰۳ مترمربع، اداری ۱۱۲۵۶ مترمربع، فرهنگی ورزشی ۱۰۵۴۲ مترمربع، پاتیناژ ۱۵۲۲ مترمربع،بولینگ ۱۲۱۱ مترمربع، سالن بیلیارد ۲۹۱ مترمربع، آمفی تئاتر ۵۸۷ مترمربع، سینما ۶۲۶ مترمربع،فضای بازی کودکان ۲۹۸۹ مترمربع
تعداد طبقات  ۲۴ طبقه (طبقه یازدهم تالار)
تعداد کل واحد اداری شروع از طبقه چهارم : ۲۲۸ واحد
تعداد کل واحد تجاری ۵۹۱ واحد شامل :تجاری، کافی شاپ، سیتی سنتر، فروشگاه بزرگ، بانک ۵۶۵ واحدبیلیارد، بولینگ، پاتیناژ ۳ واحدسالن سینما و تئاتر ۴ واحد + ۱ طبقه تالار کنسرترستوران ۳ واحدفضای بازی ۱ واحداتاق جلسات، دفتر کار ۱۴ واحد
تعداد کل پارکینگ   ۳۰۰۰ واحد پارکینگ هوشمند
مشخصات فنی
مشخصات سازه بتنی با سقف های پیش تنیده پس کشیده
مشخصات سقف پانل گچی کناف + رنگ پلاستیک
مشخصات نما کرتین وال با شیشه های دوجداره گاز آرکونایت
مشخصات کف سنگ مهندسی ۶۰ * ۶۰ روی کف کاذب
مشخصات دیوار تجاری اداری پارتیشن، در MDF، شیشه+ پانل گچی کناف + رنگ روغنی، شیشه ویترین سکوریت
تاسیسات الکتریکی روشنایی هوشمند، برق رسانی عمومی، تلفن، اینترنت، و اعلام حریق
تاسیسات مکانیکی دریچه هوا، فن کویل

امکانات:

  • رستوران و کافی شاپ
  • آشپزخانه
  • سالن های نمایش و برگزاری مراسم
  • سالن های ورزشی بولینگ
  • بیلیارد و پاتیناژ
  • فوت کورت و رستوران ها
  • یک واحد کافی شاپ معلق و قابل دسترسی با دو دستگاه اسانسور پانوراما

موقعیت مکانی و دسترسی:

این پروژه به جهت سهولت دسترسی دارای ویژگی های چشمگیری است. برخی از مهمترین این ویژگی ها را به شرح زیر می توان برشمرد :

  • ۲۲ ورودی مجزا
  • نزدیکی به  شریان های اصلی شهر : بزرگراه امام علی، و بزرگراه صیاد شیرازی در شرق پروژه، بزرگراه رسالت، و بزرگراه همت در شمال مجموعه، و خیابان های دکتر شریعتی، دکتر بهشتی (عباس آباد)، و استاد مطهری (تخت طاووس) در غرب پروژه.
  • دسترسی آسان و سریع به شبکه قطار شهری (ایستگاه های مترو)
  • طراحی و اجرای فضای اختصاصی شبکه تاکسیرانی (خیابان اختصاصی) در ضلع جنوبی مجموعه که دسترسی آسان مراجعین به تاکسی ها را در فضای مجزا و مشخص را امکان پذیر می سازد.
  • طراحی و تامین فضای پارکینگ برای بیش  ۳۰۰۰ دستگاه خودرو.
  • همچنین خیابان های معلم در ضلع شمالی، مرودشت در ضلع غربی، و گوهری در ضلع شرقی مجموعه قرار گرفته اند.

وب سایت پروژه مجتمع تجاری-اداری مگا پارس: www.megaparsmall.com

01

02

03

04

05

06

07

08

pars2

pars3

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.