موزه گردی و غواصی زیر آب های قشم

یکی از جاذبه های جدیدی که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است، موزه زیرآب است. بزرگترین و معروف ترین موزه زیر آب جهان در مکزیک واقع شده است. ایران نیز از این جاذبه جدید غافل نشده و دومین موزه زیرآب جهان را در خود جای داده است.

موزه زیر آب قشم یا موزه غدیر که به عنوان نخستین موزه زیر آب ایران و دومین موزه زیر آب دنیا شناخته می شود، در عمق تقریبی ۶ متری خلیج فارس در کنار پارک زیتون قشم قرار دارد.

در موزه زیر آب قشم ، تندیس پرفسور محمود حسابی، زکریا رازی، استاد محمد حسین شهریار، ابوالقاسم فردوسی، غلامرضا تختی، میرزا محمد تقی خان امیر کبیر و محمد حسین فهمیده در زیر آب نصب شده است.

هدف از انتقال تندیس مشاهیر بزرگ ایران در حوزه های شعر و ادب، ریاضی، ورزشی، سیاسی، پزشکی و دفاع مقدس به موزه زیر آب قشم ، آشنا ساختن گردشگران داخلی و خارجی با مشاهیر عرصه های مختلف ایران زمین است.

هر چند بازدید از موزه زیر آب قشم رایگان است اما تنها کسانی می‌توانند در عمق ۶ متری به دیدن تندیس این مشاهیر بروند که مجهز به تجهیزات غواصی و آشنا با اصول غواصی باشند.

غواصی از جمله تفریحات مهیج دریایی در سواحل شهرهای جنوبی و جزایر خلیج فارس است و استقبال خوبی از این رشته می‌شود، موزه‌گردی زیر آب هم می‌تواند یکی از برنامه‌های گردشگرانی باشد که به غواصی علاقه‌مند هستند.

لازم به ذکر است که تندیس های موزه زیر آب قشم از بتن ساخته شده و وزن هر یک از آن ها یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است.

هزینه ساخت تندیس هفت مشاهیر یاد شده به صورت شخصی و با مشارکت چهار تن از جانبازان استان فارس طی مدت یک ماه ساخته شده است.

موزه زیر آب قشم

قشم (3)

قشم (4)

قشم (6)

قشم (7)

قشم (8)

قشم (9)

قشم (10)

قشم (11)

قشم (12)

قشم (13)

قشم (14)

قشم (15)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.