اطلاعیه ای برای تعطیلات عید فطر

خبرگزاری ارک: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات در آستانه پایان ماه مبارک رمضان و نزدیکی حلول ماه شوال و عید سعید فطر اطلاعیه شماره۱ خود را منتشر کرد .به گزارش ایرنا متن اطلاعیه به این شرح است.

۱- با عنایت به اینکه هموطنان عزیز با پایان ماه مبارک رمضان برای سفر های تابستانه خود اقدام خواهند کرد لذا توصیه می شود در انتخاب مقصد و زمان سفر خود به گونه ای عمل کنند که از طول تعطیلات دوماهه باقی مانده تابستان استفاده نموده و مناطق گردشگری و استان هایی را انتخاب نمایند که تاکنون به آن سفر نکرده اند و با توزیع زمان سفر خود به طول تابستان به خصوص در زمان های غیر اوج سفر و به استان های کمتر دیده شده موجبات رفاه حال خانواده خود را فراهم آورند.

۲- لازم به ذکر است همه استان های کشور با تشکیل ستاد های اجرایی خدمات سفر استانی و شهرستانی امکانات ، تمهیدات و برنامه های فرهنگی ، رفاهی و اقامتی مناسبی را متناسب با ظرفیت و امکانات موجود در استان برای هموطنان عزیز تا پایان تعطیلات تابستان فراهم نموده و ضروری است مسافرین و گردشگران عزیز قبل از انتخاب مقصد از کیفیت خدمات و میزان ظرفیت اقامتگاهها و مسیر های دسترسی، اطلاعات لازم را جمع آوری نمایند .

۳- با توجه به تعطبلات چند روزه عید سعید فطر، به هموطنان عزیز توصیه می شود زمان رفت و برگشت خود را به به گونه ای مدیریت نمایند تا با ترافیک های ایام اوج سفر مواجه نشوند و در صورت امکان سفر رفت خود را قبل از شروع تعطیلات ویا سفر بازگشت خود را به روز های بعد از تعطیلات موکول نمایند.

۴- به مسافران، گردشگران و زائران گرامی توصیه می شود ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک های احتمالی نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری بعمل آورده و از توقفهای غیرضروری در حاشیه جاده ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می شود خودداری نمایند.

۵- به مسافران گردشگران و زائران گرامی توصیه می شود قبل از سفر برای کسب اطلاعات گردشگری و یا اعلام شکایات از خدمات سفر با شماره ۰۹۶۲۹ و برای کسب اطلاعات راهها و وضعیت تردد در مسیر سفر با شماره ۱۴۱و برای آگاهی از وضعیت آب هوای شهر مقصد و مسیر سفر با شماره ۱۳۴ تماس حاصل نمایند و برای سفر پیش رو برنامه ریزی لازم را صورت دهند.

۶- ضمنا در این اطلاعیه ستاد مرکزی از کلیه سازمان ها، نهاد ها و موسسات دولتی و بخش خصوصی و گروه های مردمی که در موضوع ارائه خدمات سفر مسئولیت های مختلفی را برعهده دارند خواست تا ضمن آماده باش کامل در ارائه خدمات؛ نسبت به اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران و زائران اقدام لازم معمول داشته و با استقرار در اماکن و مبادی محل ازدحام هموطنان، نسبت به ارائه خدمات لازم اقدام نمایند.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.