افسانه چهره پنهان در صخره‌های کانادا به واقعیت مبدل شد

هنگ گاس اهل جزایر آلبرمی در کانادا پس از دو سال جستجو در صخره‌های بریتییش کلمبیا افسانه چهره متعجب را که سالها بین بومیان منطقه نقل می‌شد کشف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، هنگ گاس که در سال ۲۰۰۸ برای نخستین بار درباره چهره متعجب صخره‌های بریتیش کلمبیا شنیده بود برای پیدا کردن این چهره مصمم شد و دو سال از زندگی‌اش را برای پیدا کردن این چهره در دل سنگ‌های بریتیش کلمبیا صرف کرد.

هنگ گاس چند هفته پیش موفق به کشف این چهره سنگی متعجب شد که شباهت بسیاری به کنده‌کاری‌های ستون‌های ساختمان‌های قدیمی و اشرافی دارد. او این چهره سنگی را در حاشیه پارک جنگلی جزیره ریکز پیدا کرد.

گاس در مصاحبه‌ای که با شبکه ABC داشت گفت: از پیدا کردن این چهره سنگی بسیار هیجان زده بودم. وقتی با گروه همراهم به محلی که این چهره متعجب قرار داشت نزدیک شدیم احساس کردم کسی از پشت سر مشغول تماشای ما است. به سمت او چرخیدم و این چهره سنگی را میان شاخ و برگ درختان دیدم.

وی اضافه کرد: خیلی دوست دارم کارشناسان زودتر تحقیقاتشان را انجام دهند تا ببینم این چهره خوش تراش و متعجب ساخته دست بشر است یا طبعیت آن را در دل صخره را کنده‌کاری کرده است.

چهره سنگی متعجب که ارتفاعی بیشتر از ۲ متر دارد در نقطه‌ای دور دست از جزیره در دل صخره‌ها جای گرفته و با انبوهی از گیاهان مستتر شده است.

گاس امیدوار است پس از پایان تحقیقات بتواند گردشگران زیادی را به این منطقه ببرد و چهره سنگی متعجب را از نزدیک به انها نشان دهد.

mountainfacecanada

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.