ثبت یک هزار و ۱۵۶ اثر از آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی

خبرگزاری ارک: مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ثبت یک هزار و ۱۱۶ بنای تاریخی ، ۳۱ اثر معنوی و ۹ اثر طبیعی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی ؛ صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی فرزین حق پرست گفت : تا کنون یک هزار و ۱۵۶ اثر استان در حوزه میراث غیرمنقول، ناملموس و طبیعی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که در سال گذشته نیز ۸ اثر در این فهرست جای گرفت.

حق پرست با اشاره به آثار ثبت شده در سال گذشته یادآور شد: خانه اربابی روستای دیزج خلیل در شهرستان شبستر به شماره ۳۱۰۸۹ ، خانه صدرالاسلامی مراغه به شماره ۳۱۰۹۱ ، عمارت تومانیانس وینق به شماره ۳۱۱۸۳ ، خانه سرکاراتی تبریز به شماره ۳۱۱۸۴ در فهرست آثار غیرمنقول ؛ و غار هامپوئیل مراغه به شماره ۲۳۵ ، غار دیبی یوخ گول آخیر ورزقان به شماره ۲۳۶ و آبشار سرکند دیزج به شماره ۲۳۴ در فرست آثار طبیعی کشور به ثبت ملی رسیده است.

حق پرست ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی را اقدامی شایسته در جهت حفظ آثار تاریخی دانسته و خاطر نشان کرد: ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی یک مسئولیت همگانی برای حفظ و نگهداری از آثار ثبت شده ایجاد می کند چرا که آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی متعلق به همه مردم کشور است و حفظ و نگهداری آن نیز وظیفه ای ملی است.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.