۲۰ اثر آماده ثبت ایران در یونسکو

خبرگزاری ارک: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اکنون این سازمان ۲۰ اثر ملموس و ناملموس در کشور را برای ثبت در سازمان یونسکو آماده دارد.مسعود سلطانی فر در فرودگاه بین المللی بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ثبت این تعداد اثر با ارزش کشور در یونسکو ۲۰ سال زمان خواهد برد.

وی افزود: از سال ۲۰۰۷ میلادی تصمیم گرفته شد که هر کشور در سال تنها می تواند یک اثر خود را در هر یک از حوزه های ملموس، ناملموس و حافظه جهانی برای ثبت جهانی پیشنهاد کند.

طبق آمار موجود تاکنون ۳۵ اثر تاریخی و هنری ایران در حوزه های میراث ملموس، ناملموس و حافظه جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.سلطانی فر به سووال خبرنگار ایرنا در خصوص آخرین پرونده دماوند برای ثبت جهانی و برنامه امسال سازمان در حوزه گردشگری از جمله جذب گردشگر خارجی در کشور پاسخ نداد.

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.