۱۰ خط راه آهن تماشایی دنیا

اروپا طبیعتی بکر و زیبایی دارد مسافران سفر های خود را با قطار برنامه ریزی می کنند تا در طول مسیر ریلی از این طبیعت شگفت انگیز دیدن کنند اکنون ما ریل اروپا را به شما می شناسانیم.

۱٫ خط راه آهن سریع‌السیر برنینا (Bernina) ، سوئیس به ایتالیا
مسیری که از میان مناظر طبیعی مبهوت کننده، تونل‌ها، پل و دهکده‌های زیبا می‌گذرد. از سوئیس تا بخش آلپ ایتالیا، نقاطی قرار گرفته ‌اند که بینهایت دیدنی و چشم نواز هستند به طوری که مسیر کر(Chur,Coire) مرکز بخش سوئیسی گرابیندین و قدیمی‌ترین شهر این کشور به تیران، به عنوان بخشی از فهرست میراث جهانی شناخته می‌شود. طول این مسیر ۱۲۳ کیلومتر و مدت زمان سفر ۴ ساعت است. آوریل بهترین ماه سال برای این سفر محسوب میشود.

 

سوییس

۲٫ خط راه آهن میراث بریتانیای کبیر، انگلستان
مکان‌های تاریخی زیادی در کشور انگلستان کشف شده‌اند بویژه در این میان قلعه‌های باستانی سهم بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. خط آهن بریتانیا در این میان دست به نقش آفرینی زده و سعی در ادغام یک سفر مفرح و دیدنی با بازدید از این اماکن تاریخی نموده تا جنبه هیجان انگیز این سفر را هر چه بیشتر پررنگ ‌تر نماید. در واقع ۱۵ روز زمان لازم است تا مسافران از ۵۸۰ جاذبه تاریخی از جمله Lindisfarne یا جزیره مقدس، دوور (Dover)و قلعه‌های بامبرگ (Bamburgh) دیدن کنند. البته در عین حال مسافران آزادند سفر کوتاه‌ تری را در پیش گرفته و به سراغ نقاطی بروند که جذابیت بیشتری برای ‌شان دارد. پس همانگونه که گفتیم این سفری ۱۵ روزه است که ۵۰۰ کیلومتر امتداد داشته و بهترین فصل برای انجام آن بهار و تابستان است.

 

انگلستان

 

۳٫ خط راه آهن رائوما (Rauma) ، نروژ
در بخش‌های شمالی قاره اروپا نقاط دیدنی، جذاب و تحسین شده به وفور دیده می‌شوند. مناظری که از میان پنجره‌های بزرگ قطار همانند تابلوهای نقاشی باشکوهی خودنمایی می‌کنند. در این مسیر مسافران شاهد آب‌های زمردگون رودخانه رائوما، قلل سنگی و دره‌های سرسبز خواهند بود. کشور نروژ بیشتر به دلیل طبیعت بکر و دست نخورده شگفت‌انگیزش شناخته شده است. این قطار همچنین از یکی از عجایت جهان یعنی دیوار ترول هم عبور می‌کند، جایی که بلندترین صخره‌های سنگی عمودی اروپا در آن واقعند. مسیر این قطار در ارتفاعات مختلفی از سطح دریا قرار گرفته است که از ۴ متر تا ۶۵۹ متر را در بر می‌گیرد. سفری ۱۱۴ کیلومتری که در ۱٫۵ ساعت طی شده و از ۲۹ می تا ۲۶ اگوست بهترین زمان برای این مسافرت است.

 

نروژ

۴٫ مادرید و اوویه دو(Oviedo) ، اسپانیا
مسیری که از پایتخت کشور اسپانیا تا مرکز شاهزاده نشین آستوریاس طی می‌شود بسیار مورد توجه مسافران واقع شده است. ریل‌های راه آهن از میان دهکده‌های کوچک اسپانیایی عبور کرده و از نواحی ییلاق‌های بخش جنوبی اروپا عبور میکند. در بخش آستوریاس مسافران با شگفتی‌های فراوانی مواجه و مبهوت زیبایی‌های نواحی کوهستانی پیکوس ده (Picos De) می‌شوند. ۴۵۰ کیلومتر مسیر سبز و دیدنی که سفر در مسیر آن ۵ ساعت به طول می‌انجامد. بهار و پائیز زمان مناسب برای سفر در این خط ریل می‌باشند.

 

اسپانیا

۵٫ کوهستان‌های اسکاتلندی، اسکاتلند
این مسیر یکی از زیباترین مسیرهای قطار دنیا لقب گرفته است به طوری که اصطلاحا به آن سفری به بینهایت‌ها گفته می‌شود. مسیر ریل قطار گرداگرد نواحی کوهستانی بن نویس (Ben Nevis) در بریتانیا، دریاچه لاخ مور و لاک نویس و همچنین رودخانه ماورر (Morar) عبور می‌کند. برخی از این مناطق را ممکن است در مجموعه فیلم‌های هری پاتر دیده باشید. همچنین در طول این مسیر شام لذیذی هم در مالیج که به دلیل غذاهای دریایی تازه‌اش معروف شده، در انتظار مسافران است. ۱۳۵ کیلومتر مسیر دیدنی که در مدت زمان دو ساعت طی می‌شود. از ۱۹ می تا ۲۵ اکتبر بهترین زمان برای سفر در این مسیر است.

 

اسکاتلند

۶٫ قطار شکلاتی، سوئیس
همه دوست‌داران غذا که به عشق امتحان کردن انواع جدید آن سفر می‌کنند قطعا از سوار شدن به این قطار هم لذت خواهند برد. به علاوه این خط دارای خدماتی درجه یک است. قطار شکلاتی ما از میان ریوریا (Riviera) و دریاچه جنووا (Geneva) در مونتروکس عبور کرده و در گرویر (Gruyere) توقفی خواهد داشت، هم برای امتحان کردن پنیر لذیذ محلی آن و هم برای بازدید از قلعه‌هایی که در آن ناحیه قرار گرفته شده است. سرانجام گردشگران به کارخانه نستله خواهند رسید تا طعم نمونه‌های گوناگون شکلات سوئیسی را امتحان کنند. ۱۰۰ کیلومتر طول این خط راه آهن و ۱۰ ساعت هم مدت زمان سفر در این مسیر است. فصول بهار و پائیز زمان مناسب ‌تری برای مسافرت با این قطار است و لذت بردن از چشم اندازهای طول مسیر به شمار می آید.

۷٫ بالکان فلکسی‌پس(Flexi pass) ، صربستان، مونته نگرو
بالکان به تنهایی بخش زیبایی از قاره اروپا را به خود اختصاص داده است. بلگراد پایتخت و بزرگ ‌ترین شهر صربستان است، پس از آنکه اوقات خوشی را در این شهر گذرانده و از سرگرمی‌های شبانه آن لذت بردید ممکن است تمایل داشته باشید تا سری هم به شهر تاریخی که در سواحل آدریاتیک در منطقه مونته نگرو قرار گرفته شده بزنید. خط‌های سریع‌السیر بالکان انتخاب‌های متعددی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند تا سفر در این خطه به اندازه کافی برای همگان جذابیت داشته باشد. این سفر ۱۰ ساعت و به مسافتی حدود ۵۵۰ کیلومتر است و بهترین زمان برای آن فصل تابستان به شمار می آید.

 

صربستان

۸٫ راه آهن راین غربی، آلمان
همانگونه که از اسمش پیداست در این مسیر قطار با رودخانه راین همسفر می‌شود و در عین حال زیباترین چشم اندازهای این کشور را نیز در معرض دید مسافران قرار می‌دهد. سراشیب‌های سنگی که تاکستان‌ها بر آنها سایه افکنده‌اند و قلعه‌های قدیمی که بر قله کوه‌ها قرار گرفته اند مناظرزیبای این خط ریل هستند،
البته لازم است اشاره کنیم مسافران می‌توانند از قطار پیاده شده و از لوره ‌لی دیدنی (Lorelei) که در نزدیکی سنت گوارشاوسن (St. Goarshausen) و در ارتفاع ۱۲۰ متری برفراز رودخانه راین قرار گرفته دیدن کنند. این مسیر ۱۸۵ کیلومتر امتداد داشته و بهترین فصول برای سفر در آن بهار و پائیز است.

 

آلمان

۹٫مسیر قطار دس پیگنز(Des Pignes) ، فرانسه
مسیر این خط ریل خصوصی، مسافران از میان زیباترین نواحی کشور فرانسه عبور می‌کنند. از آنجایی که پرووانس(Provance) به دلیل طبیعت بکر و مناظر خوش و آب و رنگش شناخته شده است، این سفر بی‌تردید ایده خوبی محسوب می شود. قطار ما در این مسیر از میان رودخانه‌های زلال، پل‌های دیدنی و دهکده‌های کوچک زیبایی همچون سنت آندره لس آلپ (Les Alpes) وEntrevaux عبور می‌کند تا اینکه در انتهای مسیر به دیگنه لس بین (Digne Les Bein) یعنی مرکز ناحیه پرووانس رسیده و این سفر رویایی سرانجام به پایان می‌رسد. طول این مسیر ۱۴۵ کیلومتر است که قطار ما آن را در مدت ۳ ساعت می‌پیماید. به جز زمستان سایر فصول برای این مسافرت ایده‌آل هستند.

 

فرانسه

۱۰٫مسیر راه آهن ونیز- مونیخ، ایتالیا، آلمان
بیشتر از آنچه که فکرش را کنید مسیر این قطار که بدون توقف از ونیز به مونیخ حرکت می کند جذابیت و زیبایی فوق العاده ای دارد. با عبور از میان دره‌ها و دهکده‌های کوچک ایتالیایی، کوهستان آلپ و قله‌های پوشیده از برف در نهایت در پایان راه به ایالت باواریای آلمان یعنی زیباترین بخش این کشور می‌رسیم، در اینجا قطار در امتداد رودخانه ایزارکو (Isarco) به حرکت خود ادامه می‌دهد، آن‌هم در پناه سایه‌هایی از دولومیت ( ماده معدنی شفافی که از کربنات کلسیم و منیزیم تشکیل شده است) که به طوری خاص تراش خورده‌اند. این مسیر دیدنی ۴۵۰ کیلومتر امتداد داشته است که این قطار آن را در مدت زمان ۷ ساعت طی می‌کند. در تمام فصول سال مسیری شگفت انگیز در چشمان مسافران ایجاد کرده است ولی بی‌شک فصل بهار و پائیز آن دیدنی‌تر هستند.

 

ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.