کوچک‌ترین و کارآمدترین خانه‌های جهان

خانه‌های کوچک و کارآمد، چه در داخل شهر، چه در بیرون آن یا حتی در کنار جاده، از محبوبیت زیادی برخوردار  هستند. نوآوری های متداول در طراحی داخلی این خانه های کوچک نشان دهنده این است که گاهی اوقات “کمتر” می تواند به “بیشتر” تبدیل شود!

با توجه به اینکه بیشتر مردم به شهرها مهاجرت کرده و در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند، طراحی داخلی کارآمد به یک ضرورت مبدل شده است. اما اکثر این نوآوری های هوشمندانه با هدف فراهم کردن خانه هایی کوچک و راحت ایجاد شده اند. این خانه ها همچنین سازگاری خوبی با محیط زیست دارند، مثل هزینه های کم گرمایشی و روشنایی.

افرادی که افکار فلسفی و یا معنوی دارند، ممکن است از این روش قدردانی کنند زیرا ما را به صرفه جویی تشویق می کند.

در برخی موارد کوچک‌ترین و کارآمدترین خانه‌ها ی جهان مثل داستان جینا و گیوم، می توانند سراسر جهان را روی چهار چرخ بپیمایند.

در این مطلب از ارک توریسم تصاویری از کوچک‌ترین و کارآمدترین خانه‌ها ی جهان را برای شما عزیزان ارائه می دهیم. زندگی در این خانه های کوچک سخت به نظر می رسد ولی عده ای هستند که سال ها در این خانه ها زندگی می کنند.

بیلبوردی که به یک خانه تبدیل شده است!1

خانه ای کوچک در توکیو2

خانه ای روی چرخ ها3

3a

3b

کلبه ای کوچک ویکتوریا در نیویورک4

خانه ای کوچک در بویزی، آیداهو5

خانه کانتینری ساوانا در گرجستان6

خانه چوبی کوچک7

7a

کانکسی کوچک در آلمان8

خانه ای کوچک در کانادا9

خانه اتوبوس10

خانه ای کوچک در توکیو، ژاپن
11

خانه ای کوچک در کانادا12

خانه ای روی چهار چرخ13

13a

13b

خانه ای باریک در ورشو14

خانه ای همچون قوطی کبریک در واشنگتون15

خانه ای زیبا روی چرخ ها16

کابین کوچک17

خانه ای کوچک18

خانه شناور در فنلاند19

خانه ای کوچک در تنسی20

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.