برنامه‌های آینده سازمان میراث فرهنگی

خبرگزاری ارک: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه های آینده سازمان میراث فرهنگی را تشریح کرد و گفت: پیش بینی می شود یک شوک بزرگ در حوزه گردشگری در سال ۹۴ اتفاق بیفتد.

به گزارش مهر، مسعود سلطانی فر بیان کرد: این سازمان اولین دستگاه دولتی در ایران بود که سال گذشته برنامه موسوم به ۱ + ۵ خود را که شامل برنامه پیش نویس لایحه سال ۹۴ و گزارش برنامه ۵ ساله ششم توسعه برای سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ است تهیه و تدوین کرده و تقدیم معاونت برنامه ریزی رییس جمهور کرد.

به گفته سلطانی فر؛  با شروع لغو تحریم های ناعادلانه، غیر قانونی و ظالمانه بین المللی علیه ایران، سالی پرکار در حوزه گردشگری را پیش رو خواهیم داشت  و بدون تردید لغو تحریم های مذکور منجر به توسعه سرمایه گذاری خارجی در بخش گردشگری در کشور خواهد شد و به موازات آن زمینه برای حضور پر رونق تر گردشگران خارجی در ایران فراهم می شود و به همین جهت پیش بینی می شود یک شوک بزرگ در حوزه گردشگری در سال ۹۴ اتفاق بیفتد به همین جهت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور مواجهه با این شوک، برنامه ریزی لازم را انجام داده و تدابیرمورد نیاز برای استفاده از این ظرفیت بزرگ را اتخاذ کرده است.

وی در این گفتگو تاکید کرد: در چارچوب برنامه ششم توسعه سازمان، برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای اجرایی کردن این سند در دست انجام و تدوین داریم که برای تصویب تقدیم دولت می‌شود و مصر هستیم که نابسامانی های گذشته را اصلاح کرده و سیاستهای دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را قاطعانه به اجرا در آوریم.

 

 

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.