بازار ایران، بهشت خرید

یک مسافر چینی پس از پایان سفرش در ایران، درباره بازار این کشور نوشته است. از نظر او بازار، محله های خرید در اماکن اسلامی است. او می نویسد تجربه خرید در بازار کشورهای اسلامی بدون شک فراموش نشدنی است.

این مسافر درباره بازار ایران می گوید: معمولا بازار، بزرگ ترین محل خرید در هر شهر یا شهرستان است که دارای پیشینه دیرینه و با سبک سنتی اسلامی است.

در طول صدها سال، مردم برای خرید لوازم مورد نیاز خود به بازار می رفتند و تنها در چند ده سال اخیر، فروشگاه ها و سوپرماکت های مدرن به وجود آمده است.

پس از وارد شدن به بازارهای سنتی، فضا تاریک می شود و صدای فروشندگان شنیده می شود.

در بازار ایران همه چیز پیدا می شود، از عطر و میوه و سبزیجات گرفته تا صنایع دستی، فرش، شیرینی و ظروف طلایی، نقره ای و حتی جواهر و زیورآلات.

راه های بازار بسیار پیچ در پیچ است و گردشگرانی که برای نخستین بار به این فضاها می روند، گاهی راه خود را گم می کنند. گاهی پیدا کردن خروجی بسیار سخت است. طول برخی از بازارها به چند کیلومتر می رسد.

بازار جایی است که واقعیت زندگی عموم مردم را به نمایش می گذارد. گردش در بازار ایران، نوعی سفر در محلی فرهنگی است که می توان فرهنگ بومی و محلی مردم ایران را از نزدیک لمس کرد.

462117_809 462119_238 462120_747 462121_970 462123_430462122_886462124_794

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.