ادامه کاوش در شهر زیرزمینی سامن

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان از آغاز فصل جدید کاوش در شهر زیرزمینی سامن با هدف ادامه‌دار بودن روند کاوش‌های گذشته خبر داد.

ریحان سروش مقدم با تأکید بر ادامه‌دار بودن مطالعه و کاوش در شهر زیرزمینی سامن در محوطه ارزانفورد افزود: مطالعات و بررسی‌های گذشته در این محوطه تاریخی در سطح خوبی انجام شده و در فصل جدید کاوش نیز، این روند ادامه‌دار خواهد بود.

او همچنین با اشاره به ادامه کاوش و بررسی در غار قلعه جوق همدان در سال جدید بیان کرد: مجموعه دستکند که در دل کوه مدفون شده بود، پس از کشف مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و در حال حاضر نیز در تلاش برای فراهم کردن امکان بازدید گردشگران از این مجموعه‌ی تاریخی هستیم.

سروش مقدم با اشاره به نامناسب بودن شرایط کنونی این محوطه تاریخی و در معرض خطر بودن اسکلت‌های این غار قلعه اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای محافظت این محوطه تاریخی در حال اجرایی شدن است و باید شرایط بازدید گردشگران با ضریب امنیتی بالا تأمین و فراهم شود.

او همچنین از ادامه مطالعات، کاوش و برنامه‌های استحکام بخشی در تپه تاریخی و ارزشمند هگمتانهخبر داد.

فصل قبلی کاوش در شهر زیرزمینی ارزانفوردباقیمانده از دوره اشکانی و اسلامی تیرماه سال گذشته توسط دو گروه باستان‌شناسی از پژوهشکده باستان‌شناسی به سرپرستی خاکسار و دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان آغاز شد.

مساحت کلی این شهر زیرزمینی که ۱۲ آذر سال گذشته در فهرست آثار ملی به ثبت رسید، ۵ هکتار است و تاکنون ۲۰ درصد محوطه کاوش و شناسایی شده است.

ایسنا

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.