کشف آثارنقاشی بسیار سالم در آرامگاه‌های باستانی مصر

درجریان حفاری‌های جدید در مقبره های باستانی مصر که تحت نظارت وزارت میراث باستانی مصر در منطقه لوکسور صورت گرفت، یک تیم تحقیقاتی از باستان شناسان امریکایی آثار نقاشی بسیار غنی و تازه‌ای از مصرباستان کشف کردند.

به گزارش اسوشیتدپرس به نقل از” ممدوح الدماتی” وزیر فرهنگ و آثار باستانی مصر، این آرامگاه صحنه‌های خیره کننده‌ای از نقاشی با رنگ روشن روی گچ درخود دارد . او هیچ اشاره به زمان کشف این آثار جدید هنرباستان نکرد.

از نظر تاریخی این اثر تازه کشف شده به سلسله هجدهم مصر مربوط است و قدمت آن به ۳۰۰۰ سال پیش باز می گردد . یعنی دورانی معاصر با سلطنت شاه مشهور مصر “توتنخ آمون” که با تصویر ماسکدارش شناخته شده ترین شاه مصر باستان است. او متعلق به یک نجیب زاده به نام آمنهوتپ بوده که نگهبان معبد خدای آمون نیز بود.

درنقاشی‌های تازه کشف شده، تصویرهایی از مالک اصلی این مقبره و همسرش دیده می‌شود که در برابر یک تابلو با تصویرهایی از الهه گان که درحال پرستاری از نوزاد سلطنتی هستند را نشان می‌دهد. همچنین صحنه‌هایی از زندگی روزمره نیز دراین نقاشی‌ها به رنگ سفید، قهوه‌ای و سبز، ترسیم شده است که به نظر بسیار خوب وسالم نگهداری شده و به جای مانده است.

دربیانیه جداگانه وزارت میراث باستانی مصر از خبر از کشف خانه و استراحتگاهی سلطنتی متعلق به سلسله ۱۸ از سلطنت مصر باستان داده است که درمنطقه کانال سوئز واقع در شهراسماعیلیه کشف شده است.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.