ارزان‌ترین مقصد گردشگری خانه خودمان است

گردشگری روس که در سال‌های اخیر در کنار چینی‌ها بازار گردشگری جهانی را رونق می‌دادند با کاهش ارزش روبل این بارضمن تلاش برای جذب گردشگران خارجی، می‌کوشند به سفرهای داخلی بسنده ‌کنند.

به گزارش ITB برلین، سال ۲۰۱۴ برای گردشگری روسیه سال خوشی نبود زیرا تعداد گردشگران دراین کشور کاهش یافت این موضوع از آمار ارائه شده از سوی سه فرودگاه مسکو روشن می‌شود که خبر از کاهش ۷درصدی مسافران داده‌اند. این درحالی است که مقصدهای گردشگری دیگر نیز که روسیه بازار هدف آنان را تشکیل می‌داده، همانند قبرس و ترکیه و برخی کشورهای دیگر همانند مصر و تونس که بیش از پیش بر جایگزینی گردشگران روس به جای گردشگران غربی تلاش داشته‌اند، با کاهش ارزش روبل با شرایط مشابهی مواجه شده‌اند.

اما باکاهش ارزش روبل آژانس گردشگری روسیه فدرال خبر از افزایش گردشگران آلمان و دیگر کشورهای اروپایی داد با این حال “سرگئی سپیلکو” مدیر کمیته صنعت هتلداری و گردشگری مسکو با اعلام این مطلب می‌گوید :«درحال حاضر برای گردشگر روس تنها مقصد ارزان همان کشور خودمان است. »

مسکو از دیگر سو دست به برگزاری کمپین ویژه‌ای زده است که با شعار”زمان مناسب برای بازدید از روسیه” در نمایشگاه ITB برلین ۲۰۱۵ شرکت کرده است. هدف از برگزاری این کمپین جذب گردشگران بیشتر خارجی به روسیه است با این انگیزه که با کاهش ارزش روبل می توانید بیشتر خرید کنید.

به گفته” سرگئیی کورنویف” معاون آژانس گردشگری و نیز معاون اتحادیه گردشگری روسیه مقامات گردشگری روسیه مسابقات المپیک زمستانی سوشی در سال ۲۰۱۴ نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری منطقه دریای سیاه داشته و پس از برگزاری مسابقه‌ای در این سطح وسیع شهر سوشی دیگر باید خودش برای بالا بردن گردشگری تلاش کند. امسال تنها یک دوره آزمایشی بود و ما درهمین مدت هم گردشگران زیادی از چین و دیگر کشورهای جهان داشتیم و نسبت به آینده خوشبین هستیم.

او همچنین درباره هدف کمپین روسیه در نمایشگاه برلین گفت که در این کمپین تمرکز اصلی، جلب توجه گردشگران دیگر به کلان شهرهای مسکو و سن پترزبورگ است.

درماه ماه دفتر جدید گردشگری مسکو نیز در برلین افتتاح می‌شود. دیگر مقصدها ازجمله شهرهای وقع در” حلقه طلایی “واقع در شمال شرقی مسکو نیزازجمله “یاروسلاو” و شهر تاریخی تاتارها به نام “کازان” از بهترین نمونه‌ها ی همزیستی صلح آمیز مسلمانان درکنار مسیحیان ارتودکس و نیز شهرهای واقع در کناره رودخانه ولگا به عنوان دروازه سیبری و شبه جزیره کامچاتکای وحشی در شرق دوردراین کمپین گردشگری به مخاطبان سفر درروسیه معرفی شده‌اند.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.