تخفیف ۴۰ درصدی هتل‌های تهران در نوروز

رییس اتحادیه هتلداران استان تهران از اعمال تخفیف‌های ۴۰ درصدی در هتل‌های این استان برای تعطیلات نوروزی خبر داد.

محمدعلی فرخ‌مهر  بهترین زمان بازدید از تهران را تعطیلات نوروزی دانست و افزود: با توجه به این‌که بسیاری از شهروندان تهران در تعطیلات نوروزی به خارج از این استان سفر می‌کنند و شهر خلوت‌ترین روزهای خود را در طول سال سپری می‌کند، هتل‌های این استان برای جذب گردشگران از سایر استان‌ها، از اول تا پانزدهم فروردین‌ماه ۴۰ درصد تخفیف روی خدمات خود می‌دهند.

به گفته‌ی او، اعمال این تخفیف به تمام هتل‌های تهران از سوی اتحادیه هتلداری ابلاغ شده و شامل گردشگران و مسافران داخلی و خارجی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اعمال این تخفیف‌ها از سوی هتل‌ها در تعطیلات نوروزی، اما این استان در نوروز چندان با اقبال مسافران روبرو نمی‌شود؟ اظهار کرد: ما همیشه این تسهیلات را لحاظ می‌کنیم، اما متأسفانه اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در این‌باره بسیار ضعیف است. چه زمانی شده صدا و سیما تهران را برای سفر در نوروز تبلیغ کند؟ چطور آن‌ها همه استان‌ها را تبلیغ می‌کنند تا تهرانی‌ها به دیدن آن مناطق بروند، اما چرا هیچ‌وقت توجه درستی به این استان که بهترین زمان خود را برای گشت در تعطیلات نوروزی دارد، نشان نمی‌دهند؟

فرخ‌مهر سپس با اشاره به ظرفیت پایین اسکان در مراکز اقامتی استان تهران، گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که در نوروز داریم آن است که این زمان فصل پیک سفر در ایران به شمار می‌آید، درحالی که در سایر کشورها نوروز ایرانی فصل پیک سفر نیست، برای همین قیمت خدمات سفر در کشورهایی چون ترکیه و ارمنستان پایین می‌آید، ولی ما اینجا قیمت‌ها را بالا می‌بریم، برای همین عده‌ای ترجیح می‌دهند به خارج از کشور بروند.

وی اضافه کرد: مردم در قیاس قیمت‌ها معمولا نمونه می‌آورند که چرا قیمت اقامت در هتل‌های کیش گران است و اقامت در ترکیه یک چهارم نرخ کیش تمام می‌شود، درحالی که مردم اطلاع ندارند همین وضعیت به شکل معکوس در تابستان اتفاق می‌افتد یعنی سفر به کیش در مقایسه با ترکیه ارزان‌تر می‌شود؛ اما باز هم مردم استقبال نمی‌کنند.

رییس اتحادیه هتلداران استان تهران سپس با انتقاد به هتلداری برخی مراکز نامرتبط با گردشگری در نوروز، اظهار کرد: آموزش و پرورش با اجاره دادن کلاس‌های مدارس عملا هتلداری می‌کند. ما بارها این موضوع را با وزارت آموزش و پرورش و سایر مسوولان مطرح کرده‌ایم؛ اما راه به جایی نبرده است.

فرخ‌مهر در ادامه با تأکید بر لزوم تبلیغ برای تهران با هدف جذب گردشگر داخلی و خارجی در نوروز، اظهار کرد: آژانس‌ها به جای آنکه از این فرصت استفاده کنند و در این زمان که هتل‌های خوب برای گردشگران خارجی در تهران با قیمت مناسب پیدا می‌شود مسافر نمی‌آورند و ترجیح می‌دهند مسافر از کشور خارج کنند، چون سود بیشتر دارد.

ایسنا

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.