یک شب اقامت در هتل‌های کیش، ۲۲۰ تا یک میلیون تومان

نوروز نزدیک می‌شود و خانواده‌ها به دنبال انتخاب مقصد سفر خود استانها را زیر و رو می‌کنند اما در نهایت، سفر به جزیره، رویای همیشگی آنهاست. سفری که این روزها خبرها از نرخ‌های میلیونی آن حکایت دارند.

«مسیح الله صفا» رییس جامعه هتلداران کیش اما به ناگفته‌های دیگری اشاره می‌کند. ناگفته‌هایی که نیازمند توجه بیشتر مسئولان گردشگری است.

او در این خصوص می‌گوید: «یک شب اقامت در هتل‌های کیش از ۲۲۰ تا یک میلیون تومان است که نسبت به خدمات و ستاره هتل‌ها نوسان دارد. در ضمن ۸۰ درصد هتل‌های کیش قراردادهای یکساله با آژانسها بسته‌اند به این معنا که در طول سال قراردادیشان تغییر نرخ ندارد و این مهم شامل فروردین و نوروز نیز می‌شود.»

صفا با تاکید برآنکه اگر نوسان قیمت در بازار نوروزی و فروش تورهای کیش دیده می‌شود به هتل‌ها ارتباطی ندارد افزود: «افزایش نرخ به دلیل زیان چارتر کنندگان است که می‌خواهند در ۱۵ روز نوروز این زیان را جبران کنند. این درحالی است که در ۱۵ روز عید سودی را بدست نمی‌آورند که نتوانند در ۳۵۰ روز طول سال بدست آورند.»

رییس جامعه هتلداران کیش همچنین از رزرو  ۷۰ تا ۷۵ درصد اتاق‌ هتل‌های کیش خبر داد و گفت:‌ «هتل‌های کیش در نوروز تخفیف نمی‌دهند و در عین حال نرخ‌های خودرا افزایش نیز نمی‌دهند چراکه بیشتر آنها از قبل با قیمتی مشخص چارتر شده‌اند.»

به گفته صفا، هتل‌های کیش اتاقهایشان را سالیانه به آژانسداران اجاره می‌دهند و در طول سال یک نرخ واحد را به آنها می‌فروشند. حال آنکه آژانسداران در طول سال به فراخور فصول پر مسافر و کم مسافر زمانی تور کیش را ۳۰۰ هزار تومان می فروشم و زمانی ۵۰۰ هزار تومان. این درحالی است که نرخ‌ها به یکباره در نوروز میلیونی می‌شوند.

او همچنین به مصادف شدن ایام فاطمیه با دهه اول نوروز اشاره کرد و گفت:‌«اگر چارتر کنندگان نرخ تورهای داخلی را افزایش دهند، گردشگران به سوی سفرهای خارجی و رفتن به کشورهایی همچون ترکیه، دوبی، مالزی و آسیای میانه ترقیب خواهند که برای گردشگری داخلی وضعیت مناسبی نخواهد بود.»

با توجه به آنکه اقامت در هتل‌های کیش از دو شب و سه روز کمتر نیست می‌توان گفت تورهای نوروزی کیش از ۸۵۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.