مسافران نوروزی از بنادر مجاز تردد کنند

کمتر از سه هفته به آغاز نوروز ۹۴ باقی مانده است. می دانیم که سالانه تعداد بی‌شماری از هموطنانمان در ایام نوروز و تابستان با سفر به شمال و جنوب کشور و خوشگذرانی در سواحل دریا جان خود را برا اثر غرق‌شدگی از دست می‌دهند. به نظرمی رسد مسئولان دریایی مناطق جنوبی کشور در تلاشند تا با فراهم کردن زیر ساختهای لازم  کمی از مشکلات دریایی و تبعات آن بکاهند.

«اسماعیل مکی زاده»،‌مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه،‌ از مسافران نوروزی خواست برای تردد خود حتما از بنادر مجاز اقدام کنند. وی ادامه داد: « طبق گزارش های رسیده مبادی غیر مجازی چون سواحل روستای «برکه سفلین»،«گرزه» ، «کلات» و «شهر پارسیان» سفرهای دریایی صورت گرفته است که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری و جلوگیری از تکرار اینگونه تخلفات هستیم.»

وی اضافه کرد: «مسافرانی که قصد انجام سفر دریایی به مقصد جزیره کیش  را دارند، تنها از سه مسیر، بندر چارک – جزیره کیش (ظرفیت حمل خودرو و مسافر) ، مسیر دریایی بندر لنگه – جزیره کیش(ظرفیت حمل خودرو و مسافر تنها در ایام طرح نوروزی سفرهای دریایی) مسیر بندر آفتاب – جزیره کیش(ظرفیت حمل خودرو و مسافران) می توانند تردد کنند.»

 مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به زیر ساخت های ایجاد شده در حوزه مسافرت های دریایی، از افزایش ظرفیت مسافری غرب هرمزگان طی ایام تعطیلات نوروزی ۹۴ به منظور ایمنی و رفاه مسافران خبر داد. او گفت : «طی ماه های اخیر تمهیدات لازم به منظور جابجایی هموطنانی که قصد عزیمت به جزایر استان را دارند، صورت گرفته است.»

به گفته او،  تاکنون ۲۰ فروند شناور در مسیرهای مختلف دریایی غرب استان اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی بنـدر لنگه  با بیان این‌که در حال حاضر ۱۳ فروند لندینگ کرافت و ۹ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۲۰۰۰ صندلی و قابلیت حمل ۵۰۰ خودرو به صورت روزانه در خطوط بندر لنگه و چارک و آفتاب به سمت جزیره کیش و بالعکس، در حال تردد هستند افزود: «این ظرفیت در روزهای پایانی سال جاری به منظور کاهش توقف مسافر در بنادر مبدا به کمترین زمان ممکن، افزایش می یابد.»

مکی زاده به اقدامات صورت گرفته در خصوص تسهیل تردد و افزایش ایمن مسیرهای دریایی اشاره کرد و گفت: «با استقرار ۳ فروند شناور امداد و نجات “ناجی” و گشت زنی مستمر این شناورها در مسیرهای دریایی غرب و همچنین استقرار یک ید‌ک کش در بندر لنگه ، مسائل ایمنی سفرهای دریایی در تلاشیم تا امنیت لازم برای مسافران را تامین کنیم.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.