ژاپن از تحریم چینی ها برای سفر به این کشور آسیبی ندیده است

اختلافات سیاسی میان چین و ژاپن و سیاست تحریم سفر به ژاپن نتوانست گردشگران چینی را از لذت خرید در ژاپن منصرف کند.

علیرغم  تنش های میان کشور ژاپن و چین برسر مالکیت جزایر مرزی و اعلام تحریم سفر چینی‌ها به ژاپن،این کشور توانست هم طرح تحریم سفر چینی ها وهم رکورد تازه در جذب گردشگران خارجی را با سیاست‌های جذاب گردشگری بشکند.

طبق آخرین آمارهای در سال ۲۰۱۳ تنها موفق به جذب ۱۰ میلیون گردشگر شده بود در سال ۲۰۱۴ با رشد بیش از ۲۹٫۴ درصد رکورد تازه ای دراین صنعت ثبت کرد.

به گزارش” آسیا وان”علت اصلی این رشد سریع جذب گردشگر کاهش ارزش ین ژاپن و نیز اعمال معافیت‌های مالیاتی برای گردشگران خارجی است که از سال گذشته در ژاپن وضع شد. این دو عامل سبب ارزانی قیمت کالاها دراین کشور وجذب میلیون ها گردشگر چینی شده است. همچنین حذف مقررات ویزا برای گردشگران مالزی و تایلند نیز سبب رشد گردشگران این دوکشور به بیش از ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته شده است.

درهمین راستا مقامات ژاپن قصد دارند مقررات ویزا برای گردشگران چینی را نیز تسیهل کنند. دراین راستا مقامات دولت ژاپن اعلام کرده‌اند که از این پس نوعی ویزای ۵ ساله جدید تنها برای افراد و گردشگران بسیار پردرآمد چینی درنظر گرفته شده است و درعین حال برای دیگر چینی ها نیز مقررات ویزا تسهیل می‌شود.

“فومیو کیشیدا” وزیر امور خارجه ژاپن با اعلام این مطلب یادآور شد که هدف از اعمال این مقررات افزایش حجم مبادلات تجاری و میان دو کشور و افزایش درآمد از محل بازدید کنندگان چینی است.

طبق همین گزارش به نقل از آمارهای رسمی ژاپن تعداد گردشگران چینی که به این کشور سفر کردند حدفاصل ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۴ بیش از ۲٫۲ میلیون نفر بوده که به معنی ۸۲٫۲ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه در سال گذشته است.

طبق همین بررسی‌ها که در توکیو انجام شده سرانه پولی که بابت هر گردشگر چینی در ژاپن خرج شده رتبه نخست درمیان تمام گردشگران خارجی دیگر از منطقه و جهان است. این میانگین بالغ بر ۱۹۱٫۷۴۱ ین یا ۱٫۶۰۲ دلار امریکا بابت هر گردشگرچینی بوده است.

چینی‌ها در سال گذشته بیش از ۶۴٫۸ میلیارد دلار یا ۱۱۳٫۶ میلیارد دلار بیش از هر گردشگر خارجی دیگر در ژاپن طی سال گذشته خرید کردند. این معنی آن است که میزان خرید چینی‌ها ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است. طبق گزارش رسانه های آسیایی، چینی‌ها نشان دادند هرقدرهم که از “شینزو آبه” نخست وزیر ژاپن متنفر باشند، از خرید در ژاپن لذت می‌برند.

میانگین پولی که گردشگران چینی درامریکا خرج می کنند طبق گزارش برند یو اس ای ۵٫۴۰۰ دلار طی هر سفر به ایالات متحده امریکا برآورد شده است که ۲۱ درصد بیشتر از دیگر گردشگران خارجی آمریکاست.

ویزای جدید چند جانبه و ۵ ساله برای چینی‌های ثروتمند مستلزم اقامت دست کم یک شب در ژاپن است‌.

مقامات ژاپن قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ تعداد گردشگران خارجی را به ۲۰ میلیون نفر برسانند و برای سال جاری نیز خود را آماده پذیرش ۱۵ میلیون گردشگر کرده‌اند.

 

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.