ناامیدی گردشگری مصر از بازگشت به شرایط قبل از تحولات سیاسی

وزیر گردشگری مصر اعلام کرد که دیگر امیدی ندارد که صنعت گردشگری این کشور پس از تحولات سیاسی، خشونت‌ها و تظاهرات خیابانی تاپایان سال بهبود یابد.

به گزارش اهرام، وزیر گردشگری مصر که پیشترنسبت به بهبود وضعیت صنعت گردشگری این کشور اظهار امیدواری کرده بود، اخیراگفت: «فکر نمی‌کنم بازار گردشگری مصر تا پایان سال جاری -۲۰۱۵ – بهبود یابد. البته این معنی است که شرایط کسب و کار به وضعیت قبل از حوادث ۲۰۱۱ و دوران حسنی مبارک باز نمی‌گردد.»

ناآرامی های مصر که ۴ سال پیش سبب برکناری حسنی مبارک شد،سبب آسیب های سخت ودلسردی و نگرانی سرمایه گذاران و کاهش رشد اقتصادی مصر به زیر دو درصد در سال ۲۰۱۱ به بعد شد.

“هشام زازو ” وزیر گردشگری مصر در ماه سپتامبر گذشته گفته بود که تعداد گردشگران می تواند به سطح قبل از ناآرامی‌ها یعنی ۱۴٫۳ میلیون بازدید کننده در سال ۲۰۱۵ بازگردد اگر ناآرامی های دنیای عرب دوباره به این کشور سرایت نکند.

اما در نمایشگاه برلین اعلام کرد که ما هنوزدرحدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از میزان قبل رسیده ایم و تصور می کنم اگر به همین روند رشد ادامه دهیم می توانیم ظرف دو سال آینده احتمالا به هدف اولیه وبازگشت به شرایط قبل از ناآرامی‌ها باز گردیم.

مصر درسال ۲۰۱۴ بیش از ۹٫۹ میلیون گردشگر جذب کرد و در ۲۰۱۳ ۹٫۵ میلیون گردشگر داشت. گردشگری حدود ۱۱٫۳ درصد از کل اقتصاد مصر را شامل می شود و ۱۹٫۳ درصد از ارز خارجی این کشور را نیز تامین می‌کند.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.