شگفتی های باستانی رشته کوه های هیمالیا

در میان رشته کوه های عظیم هیمالیا ، غارهایی پنهان شده که مامن یکی از شگرف ترین رازهای باستان شناسی جهان است. نشنال جئوگرافی این غارها را «موستانگ» (اسب وحشی) نامیده است؛ بقایای یک پادشاهی که در گذشته در شمال مرکزی نپال وجود داشته است.

این منطقه در مکانی در معرض بادهای تند و وحشی قرار دارد که با کوه های هیمالیا پوشانده شده و به واسطه ی رودخانه ی کالی گانداکی عمیقا جدا شده است. در این منطقه تعداد فوق العاده ای غار وجود دارد که به دست انسان ها ساخته شده است. گفته می شود که حداقل ۱۰ هزار واحد از این غارها در این کوه ها وجود دارد. سنگ های سست این غارها نشان می دهند که قدمت آنها به ۸۰۰ سال قبل می رسد.

البته این غارها هنوز هم بومیانی دارد، حتی معبد و راهبان بودایی نیز دارد که مراسم مذهبی خود را انجام می دهند. اما قدمت برخی از آنها بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ سال تخمین زده می شود و خالی از سکنه هستند. این منطقه در حال حاضر تحت بررسی های باستان شناسان قرار دارد و اسناد و اشیایی نیز از آن استخراج شده است که در تصاویر مشاهده می شود.

[Best_Wordpress_Gallery id=”32″ gal_title=”شگفتی های باستانی رشته کوه های هیمالیا”]

منبع:life.shafaqna.com

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.