قطار ثروتمندان بار دیگر به ایران می آید

سرویس خبری روزنامه ارک -قطار اکسپرس دانوب عقاب طلایی فروردین سال ۹۴ بار دیگر سفرش را به ایران با همراهی گردشگرانی از اروپا، آمریکا و استرالیا آغاز می‌ کند.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، قطار لوکس عقاب طلایی در سال میلادی گذشته با حدود ۱۴۰ گردشگر دو سفر در ایران داشت. مسیر حرکت این قطار به صورت رفت و برگشت تنظیم شده که در هر نوبت مسافران آن بخشی از ایران را می‌بینند.

مسافران در مسیر نخست در زنجان، یزد، اصفهان، شیراز، پرسپولیس و تهران توقف دارند و در پایان با هواپیما ایران را ترک می‌کنند. قطار در پایتخت می‌ماند تا مسافران دیگر از راه برسند و این‌بار به سمت مشهد، کرمان، بم، یزد، شیراز، پرسپولیس، اصفهان، تهران و زنجان حرکت می‌کند و از مرز رازی خارج می‌شود.

براساس جدول حرکت قطارهای عقاب طلایی جواهرات پارسی نخستین حرکت‌اش را در سال ۲۰۱۵ از مجارستان به سمت ایران در ۳۱ مارس (۱۱ فروردین‌ماه) آغاز می‌کند و دومین سفر این قطار از ایران به سمت مجارستان در ۱۳ آوریل برابر با ۲۴ فروردین‌ماه خواهد بود.

قطار اکسپرس دانوب سفرهای بعدی خود را در مسیر جواهرات پارسی در پاییز و زمستان سال بعد و در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر خواهد داشت و به طور کل برای سال ۲۰۱۵ هشت برنامه سفر به مقصد ایران تنظیم کرده است.

هزینه سفر با این قطار که واگن‌ها و برخی از کوپه‌های آن به سبک دهه‌ی ۵۰ میلادی طراحی شده بین ۹ تا ۱۵ هزار دلار است. برخی از کوپه‌های این قطار دارای خدمتکار، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است.

برنامه سفر با این قطار در مسیر جواهرات پارسی، ۱۵ روزه تنظیم شده که یک هفته از آن به ایران اختصاص دارد. مبدأ حرکت این قطار بوداپست در مجارستان است و قطار در ادامه از کشورهایی چون رمانی، بلغارستان و ترکیه می‌گذرد.

 

 

 

ورود نخستین قطار خصوصی اروپایی به ایران در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت. ابراهیم پورفرج مجری این پروژه در ایران نیز پس از انجام نخستین سفر این قطار به ایران، گفته بود: ۱۲ هزار نفر از گردشگران خارجی که ۴۵ درصد آن‌ها ملیت آمریکایی دارند، برای سفر با عقاب طلایی به ایران اعلام درخواست کرده‌اند.

تیم لیتر، مدیر شرکت عقاب طلایی نیز با بیان این‌که تمام بلیت‌های این قطار پس از سفر نخست به فروش رفته است، اظهار کرده بود:‌ عقاب طلایی یک قطار لوکس و گران است که جوان‌ترها برای سفر با آن باید پول و زمان کافی داشته باشند، برای همین بیشترین مسافران این قطار سن بالایی دارند و جزو افراد بازنشسته هستند که وقت و سرمایه بیشتری برای سفر با این قطار دارند.

 

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.